ثبت ۹۰۰ هزار اشتغال در کشور

معاون وزیر کار گفت: امسال بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ثبت شده است و تا پایان سال به یک میلیون تعهد اشتغال ایجادی خواهیم رسید.

محمود کریمی بیرانوند، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت وگو با خبرنگاران در ارومیه گفت: طی ۹ ماه گذشته از سال‌جاری بیش از ۹۰۰ هزار شغل در کشور ثبت شد و در مدت باقی مانده نیز به طور قطع به یک میلیون تعهد اشتغال ایجادی خواهیم رسید.

وی در خصوص اقدامات دولت سیزدهم برای توسعه و ایجاد اشتغال در کشور نیز اظهار کرد: با توجه به اتفاقات بسیار خوبی که در حوزه بهبود فضای کسب و کار در کشور صورت گرفته و به نتیجه رسیده، امکان ایجاد سالانه یک میلیون شغل در دسترس است.

وی با اشاره به اینکه یکی از شعارهای دولت سیزدهم ایجاد سالانه یک میلیون شغل در کشور بود، ادامه داد: البته در خصوص ثبت شغل‌های ایجادی ضمن سخت‌گیری خاص، اما با وزارتخانه‌ها تعامل داریم و این طور نیست که هر چیزی را به عنوان اشتغال بپذیریم.

معاون وزیر کار افزود: در دولت سیزدهم اقدامات بسیار قابل توجهی در حوزه بهبود فضای کسب و کار اجرایی شده پرداخت ۷۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از نیمه دوم سال گذشته تاکنون در حوزه‌های مختلف، مانع زدایی از اعطای مجوزها، جان دوباره طرح‌های عمرانی، اتفاقات بسیار خوب در فعالیت بنگاه‌های نیمه فعال، مثبت شدن تجارت خارجی و مثبت شدن رشد اقتصادی از جمله این موارد است.

کریمی بیرانوند با اشاره به اینکه سامانه رصد، همه اتفاقات اشتغال در کشور را به صورت ریز ثبت می‌کند، اضافه کرد: این سامانه بیش از ۱۸ هزار کاربر در سطح کشور و در دستگاه‌های اجرایی دارد که همه اطلاعات اشتغالی توسط آنها ثبت می‌شود البته این موارد راستی آزمایی شده و در سه مرحله مختلف نظارت کامل بر روی آنها صورت می‌گیرد.

وضعیت خوب اشتغال زایی در  آذربایجان غربی

وی وضعیت آذربایجان غربی در حوزه اشتغال زایی را نیز خوب ارزیابی کرد و گفت: این استان وضعیت خوبی به لحاظ سطح فعالیت‌ها دارد و در ۲ فصل متوالی نرخ بیکاری تک رقمی شده و در حال حاضر هفت درصد است.

تاکید کرد: در یک سال و نیم اخیر تعداد قابل توجهی از بنگاه‌های نیمه فعال در آذربایجان غربی به وضعیت خوبی رسیده و تسهیلات خوبی هم در حوزه اشتغال میان متقاضیان توزیع شده است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: همه این اتفاقات خوب منجر به رسیدن به حدود ۶۷ درصد از تعهدات اشتغالی استان در سال جاری شده که مطمئن هستیم تا پایان سال به سقف تعهد خواهیم رسید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.