۵ دهه از برنامه‌های احیای تالاب انزلی می‌گذرد

استاندار گیلان گفت: عملیات احیای تالاب انزلی که از دهه ۴۰ آغاز شده، تاکنون به نتیجه نرسیده است.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان امروز در جلسه کارگروه مدیریت تالاب بین المللی انزلی گفت: آبراه‌های تالاب یا همان روگا‌ها شریان‌های طبیعی تالاب هستند که لایروبی اصولی آن‌ها می‌تواند به احیای تالاب کمک کند.

او افزود: کار احیای تالاب انزلی یک امر همگانی است و همه دستگاه‌ها باید با هماهنگی کارگروه اقدامات عملیاتی را انجام دهند و هیچ اقدامی بدون نظارت و دستور کارگروه احیای تالاب انجام نشود.

استاندار با بیان اینکه ۵ دهه از برنامه‌های احیای تالاب انزلی می‌گذرد، گفت: از دهه ۴۰ عملیات احیای این تالاب آغاز شده و تاکنون اثر وضعی مناسبی نداشته و به نتیجه ختم نشده است.

تالاب بین المللی انزلی در جنوب غربی این شهرستان در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

عباسی با اشاره به اهمیت حفظ اکوسیستم تالاب‌ها افزود: برای حفظ اکوسیستم و موجودات زنده تالاب باید برنامه محور عمل کرد.

او با اشاره به ضرورت لایروبی در تالاب و بندر جهت تسهیل بخشی امورات کشتی رانی تصریح کرد: لایروبی در تالاب باید به گونه‌ای صورت گیرد که شرایط پهنه گیری کشتی نیز فراهم شود.

رئیس کارگروه مدیریت تالاب بین المللی انزلی از دستگاه‌های متولی عضو این کارگروه خواست تا نسبت عملکردشان در خصوص احیای تالاب ها، رسوب برداری از تالاب و بندر و نیز آبخیزداری گزارش ارائه کنند.

عباسی همچنین با تأکید بر حفظ پرندگان مهاجر و گونه‌های مهمان در تالاب انزلی، تصریح کرد: تعلل در حفظ و مراقبت از پرندگان و گونه‌های مهاجر در تالاب انزلی قابل پذیرش نیست.

جلسه کارگروه مدیریت تالاب بین المللی انزلی

در این جلسه تعدادی از اعضای کارگروه مدیریت تالاب بین المللی انزلی به بیان گزارش اقدامات خود پرداختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.