تولید سالانه یک هزار تن انواع ماهی از مزارع پرورش ماهی سرپل ذهاب

رئیس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت : سالانه یک هزار تن انواع ماهی از مزارع پرورش ماهی در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

مصطفی نوروزی رئیس اداره شیلات سرپل‌ذهاب گفت : در شهرستان سرپل‌ذهاب هم اکنون ۱۱ مزرعه پرورش ماهی فعال است که از مجموع این مزارع ۱۰ مزرعه بتنی و یک مزرعه نیز به صورت پرورش ماهی در قفس است که از بزرگترین طرح‌های شیلات غرب کشور محسوب می‌گردد.

وی اظهار کرد: سرپل ذهاب از معدود شهرستان‌هایی است که دارای بیشترین تنوع در تولید آبزیان است و در بخش پوشش بیمه‌ای مزارع پرورش ماهی سردابی نیز این شهرستان حایز جایگاه نخست در سطح استان کرمانشاه است.

رئیس اداره شیلات شرپل ذهاب گفت: سال گذشته حدود یک هزار و ۱۶۰ تن ماهی در استخر‌های پرورش ماهی این شهرستان تولید شد که از این میزان ماهی تولید شده ۳۶۵ تن سردآبی، ۵۵۰ تن در قفس و ۲۲۵ تن ماهی آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی بود.

نوروزی ادامه داد: پرورش آبزیان از فرصت‌های مهم اشتغالزایی است که علاوه بر این مزارع پرورش ماهی نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری برای بازدید مسافران و گردشگران است.

وی از اجرای چندین طرح جدید در بخش آبزی پروری در این شهرستان شامل پرورش ماهی در قفس، پرورش ماهیان سردابی، مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و ایجاد استخر‌های ۲ منظوره خبر داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.