توقف پرورش ماهی در قفس سنقر/قصرشیرین مقصد زمستانه گردشگران

مدیر شیلات شهرستان سنقر از توقف پرورش ماهی در قفس از نوع ماهیان سردآبی در این شهرستان خبر داد.

شیرزاد کاووسی مدیر شیلات شهرستان سنقر علت این مشکل را کم آبی عنوان کرد و گفت : یک سال است که پرورش ماهی در قفس در بخش تولید ماهیان سردآبی در این شهرستان متوقف شده است.

شیرزاد کاووسی با اشاره به اینکه ماهیان پرورشی این شهرستان از نوع کپور ماهی است افزود: پرورش ماهیان گرم آبی در سد جامیشان این شهرستان ادامه دارد.

وی گفت: از ۴۰ استخر دو منظور برای پرورش ماهیان گرم آبی و سردآبی این شهرستان در حال حاضر تنها ۱۰ استخر فعال است.

شهرستان گرمسیری قصرشیرین مکان مناسبی برای گردشگری

اگر در فصل زمستان قصد سفر دارید شهرستان گرمسیری قصرشیرین مکان مناسبی برای گردشگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان قصرشیرین گفت: قصرشیرین با داشتن ظرفیت‌های زیست محیطی و آب هوایی مناسب در فصل زمستان می‌تواند مقصد گردشگری مسافرانی از سراسر کشور باشد.

بهرنگ بابایی گفت: قصرشیرین دارای اقلیمی گرم و خشک است و از اوایل مهر تا فروردین با آب و هوایی مطبوع زمانی مناسب برای مسافرت به این شهرستان است.

وی با اشاره به اینکه در فصل پاییز شاهد به ثمر رسیدن باغات مرکبات هستیم افزود: در این فصل محصول نخلستان‌ها برداشت شده و کشاورزان و اهالی منطقه با برپایی غرفه در ورودی شهر محصولات فرآوری شده‌ی خرما را به گردشگران عرضه می‌کنند.

رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان قصرشیرین گفت: علاوه بر نخلستان‌های وسیع و آب و هوای مطبوع، آثار به جامانده از دوره ساسانی نیز از دیگر ظرفیت‌های این شهرستان است.

بابایی افزود: در این شهرستان ۱۳ واحد اقامتی و هتل با بیش از هزار تخت برای اسکان مسافران وجود دارد.

 وی گفت: علاوه بر آثار تاریخی وجود سه یادمان دفاع مقدس، بیمارستان تخریب شده قصرشیرین و تپه دیده بانی شهدای سومار از مکان‌هایی است که مسافران می‌توانند در سفر به شهرستان قصرشیرین از آن‌ها بازدید کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.