راه‌اندازی انجمن هنری در زندان‌های همدان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان از راه‌اندازی انجمن هنری در زندان‌های این استان خبر داد.

مسعود ویژه با اشاره به انعقاد تفاهمنامه همکاری با اداره کل زندان‌های استان افزود: این تفاهمنامه با هدف همکاری مشترک در حوزه‌های فرهنگی هنری و استفاده از ظرفیت‌های متقابل بین دو دستگاه به منظور گسترش اقدامات پیشگیرانه فرهنگی و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در زندان‌های همدان منعقد شده است.

او تصریح کرد: راه‌اندازی انجمن هنری در زندان‌ها، ارائه آموزش‌های کاربردی برای تغییر نگرش مددجویان و خانواده آنان، تعامل و همکاری متقابل به منظور ایجاد رشد و آگاهی مددجویان در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی از جمله اهداف این تفاهم نامه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان تقویت توانایی‌های اجتماعی و فرهنگی مددجویان خانواده‌های آنان را در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: تلاش می‌کنیم از طریق همکاری در زمینه آموزش و برگزاری مسابقات و جشنواره‌های قرآنی، ورزشی، هنری و فرهنگی بین مددجویان، گامی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

ویژه ایجاد تعامل بین ارشاد و اداره کل زندان‌های همدان در زمینه توانمندسازی زندانیان و خانواده آنان را راهگشا دانست و گفت: هدف ما ایجاد پل ارتباطی با خانواده مددجویان از طریق همکاری انجمن حمایت از زندانیان است تا در این زمینه جلسات مشاوره و روانشناسی، کارگاه‌های روانشناختی و مهارت‌های اساسی زندگی و حقوق شهروندی آموزش داده شود.

او از همکاری در برگزاری برنامه‌های مختلف مذهبی و محافل انس با قرآن برای مددجویان خبر داد و گفت: برگزاری دوره‌های توانمندسازی برای همسران مادران و فرزندان مددجویان در زمینه هنری، مهارت‌های اساسی، زندگی، کلاس‌های مذهبی و حقوق شهروندی از دیگر اهداف است که در این تفاهمنامه دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.