بهره مندی ۸۴ درصدی روستا‌های استان زنجان از اینترنت

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در سال ۱۳۹۸ روستا‌های بهره‌مند از اینترنت ۶۴ درصد بود که امسال به ۸۴ درصد رسیده است.

سرائی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با اشاره به اینکه دسترسی به اینترنت پر سرعت حق تمام مردم استان اعم از شهروندان و روستانشینان است افزود : تمام تلاش را به کار گرفته‌ایم تا دسترسی به اینترنت پرسرعت، باکیفیت، امن را برای مردم تامین کنند.

وی با بیان اینکه توسعه دسترسی اینترنت برای روستا‌های بالای ۲۰ خانوار از جمله اهداف اداره کل ارتباطات استان است، افزود: توسعه ارتباطات در استان از سال ۱۳۹۸ پیشرفت قابل توجهی کرده است به طوری که روستا‌های بهره‌مند از اینترنت از ۶۴ درصد به ۸۴ درصد در سال جاری رسیده است.

مدیر‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان با بیان اینکه اپراتور‌های همراه اول، ایرانسل و‌های وب ارائه دهنده خدمات هستند، اذعان کرد: به فراخور روستا و طراحی، اپراتور فعال در روستا می‌تواند از بین اپراتور‌های مذکور باشد و روستاییان متناسب با اپراتور غالب در روستای خود از خدمات آن اپراتور بهره می‌شوند.

وی خاطر نشان کرد: برای ارائه خدمات بهتر قابلیت رومینگ نیز بین اپراتور‌ها فعال شده است.

سرائی بیان کرد: سامانه ۱۹۵ امکان دریافت انتقاد و پیشنهاد در حوزه‌های اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، دفاتر پیشخوان را دارد.

وی همچنین از قابلیت سامانه نت‌سنج پلاس به نشانی netsanjplus.ir برای شهروندان برای آگاهی و انتخاب بهترین دسترسی به اینترنت ثابت ADSL یا اینترنت سیار به تفکیک شرکت‌ها و اپراتور‌ها و به تناسب موقعیت مورد نظر شهروندان خبر داد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان در ادامه با اشاره به اتصال ۵۷ خانوار در روستا‌های سنقر و گل بداغ در بخش بوغداکندی شهرستان زنجان به اینترنت، گفت: ۵۷ خانوار ساکن در این روستا‌ها با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال از اینترنت بهره‌مند شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.