هزار میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه ارتباطات در زنجان هزینه شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: طی یک سال گذشته بالغ بر هزار میلیارد ریال برای طرح‌های ICT (فناوری ارتباطات و اطلاعات) در سطح استان هزینه شده است که این طرح‌ها در دهه فجر امسال به مرحله بهره برداری می‌رسد.

فرزاد توکلی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه طی یک سال گذشته هزار میلیارد ریال برای طرح‌های توسعه ارتباطات در زنجان هزینه شد گفت: این طرح ها شامل اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات و توسعه فیبر نوری در مناطق روستایی استان است.

وی با بیان اینکه هدفگذاری دولت، اتصال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات است، ادامه داد: برای این منظور در یکسال گذشته ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار صرف ایجاد و ارتقای ۳۸ سایت جهت تحت پوشش قرار دادن ۴۳ روستای جدید در استان شد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در زمان حاضر از ۷۱۲ خانوار بالای ۲۰ خانوار در این استان، ۶۷۰ روستا دارای حداقل یک ارتباط اینترنت پر سرعت است.

توکلی اظهار کرد: ۴۲ روستای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل نیست که برای اتصال این روستاها نیز طرح هایی در دستور کار است.

وی با بیان اینکه اجرای فیبر نوری برای توسعه ارتباطات روستایی از دیگر طرح های مهم در دست اجرای استان است، گفت: برای تامین پهنای باند مورد نیاز در مناطق روستایی ۶۳۳ کیلومتر عملیات اجرای فیبر نوری طراحی شده که تاکنون حدود ۱۰۰ کیلومتر آن در شهرستان های ماهنشان، ایجرود و طارم با ۲۹۰ میلیارد ریال اعتبار اجرایی شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.