۱۲ مرکز جدید واکسیناسیون کرونا در خراسان رضوی اضافه شد

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۱۲مرکز جدید واکسیناسیون کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه در خراسان رضوی اضافه شد.

 ناصر امینی مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به جز تمامی مراکز و خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های سلامت، ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت در نوبت‌های صبح و عصر ایام هفته از ساعت ٧:٣۰ تا ١٩:٣۰ فعال هستند.

او افزود: دریافت دز یادآور واکسن کرونا در افراد بالای ١٨ سال در راستای مقابله با زیرسویه‌های جدید و عدم ایجاد گرفتاری‌های موج هشتم امری ضروری است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: محدودیتی در تزریق واکسن وجود ندارد لذا از مردم می‌‎خواهیم که در انجام این کار بسیار مهم و حیاتی تأخیر نکنند و تمام افرادی که واکسن نزده اند یا افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین واکسن آن‌ها گذشته باشد لازم است برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

امینی بیان کرد: در حال حاضر میزان مراجعه به مراکز واکسیناسیون کرونا پایین است و اگر می‌خواهیم که گرفتار مشکلات ناشی از موج هشتم کرونا نشویم باید هرچه سریع‌تر دُز یادآور واکسن کرونا را دریافت کنیم.

او تصریح کرد: انجام واکسیناسیون گسترده در کنار استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی نقشی اساسی در سلامت گروه‌های مختلف جامعه دارد.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: دریافت دز یادآور واکسن کرونا از سوی مردم در راستای مقابله با زیرسویه‌های جدید سویه اومیکرون ویروس کرونا و عدم ایجاد گرفتاری‌های موج هشتم بسیار حائز اهمیت بوده و هست و از تمامی افراد بالای ١٨ سال به‌خصوص بیماران و افراد با مشکلات سیستم ایمنی می‌خواهیم که این دُز را تزریق کنند.

امینی اظهار کرد: در حال حاضر واکسن‌های برکت، سینوفارم، نورا و اسپایکوژن به تعداد کافی موجود است و مشکلی از بابت کمبود واکسن وجود ندارد و تنها نیازمند حضور پررنگ مردم در مراکز واکسیناسیون کرونا هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.