پهلوگیری کشتی حامل نهاده دامی در اسکله بندر امام خمینی (ره)

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان گفت: یک فروند کشتی اقیانوس پیما حامل نهاده‌های دامی روز دوشنبه در اسکله "فله بار" امام خمینی (ره) در جنوب خوزستان پهلو گرفت.

حمید بدوی گفت: این کشتی حامل ۶۳هزار تُن کنجاله سویا است و از کشور برزیل خریداری شده است.

او با بیان اینکه در یک هفته اخیر این سومین کشتی حامل نهاده‌های دامی است که در اسکله بندر امام خمینی (ره) پهلو می‌گیرد ادامه داد: تخلیه محموله این کشتی با استفاده از دستگاه‌های مکنده تا سه روز ادامه خواهد یافت.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان می‌گوید: چندین فروند کشتی حامل نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی (ره) در انتظار تخلیه هستند که با رفع مشکلات اسنادی و ارزی آنان، به تدریج در اسکله این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.

آقای بدوی افزود: شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام کشور وابسته با وزارت جهادکشاورزی مسوولیت واردات نهاده‌های دامی را برعهده دارند.

 حدود ۸۰ درصد حجم کالا‌های اساسی (نهاده‌های دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود.

بر اساس آمار رسمی اداره کل بنادر ودریانوردی خوزستان حدود ۱۲میلیون تُن کالا‌های اساسی از ابتدای امسال تاکنون دربندر امام خمینی (ره) تخلیه شده که از این میزان حدود ۱۰میلیون تُن آن با کامیون و قطار باری به سراسر کشور حمل شده است.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تُن کالا‌های اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور شد. واردات کالا‌های اساسی در ۲ سال اخیر با تشدید خشکسالی و کاهش تولیدات کشاورزی روندی افزایشی داشته است.

بندر امام خمینی (ره) که در ۱۲۰ کیلومتری جنوب اهواز و در سواحل خورموسی در شمال غرب خلیج همیشه فارس واقع شده ظرفیت تخلیه و بارگیری ۶۰میلیون تُن کالا‌های نفتی و غیرنفتی در سال را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.