مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران گفت: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است.

محمد مهدی میرزایی قمی مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اسقاط خودروهای فرسوده اظهار کرد: ما ناوگان سواری‌های شخصی تاکسی، وانت را مورد بررسی قرار دادیم و متوجه شدیم که از نظر تعداد حدود ۷ درصد سهم دارند، اما سهم انتشار این وسایل نقلیه در آلودگی هوا ۳۸ درصد است.

وی ادامه داد: این درصد نشان می‌دهد که خودرو‌های فرسوده چقدر بیش آلاینده هستند و مقدار زیادی آلودگی تولید می‌کنند و لازم است چنین موضوعی مدنظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای شهرداری تهران یادآور شد: مطالعاتی که در شرکت کنترل کیفیت هوا داشتیم نشان داد که یک سواری فرسوده  کاربراتوری نسبت به مشابه یورو ۴ و یورو ۵ خودش، ۲۶ برابربیشتر آلایندگی تولید می‌کند.

میرزایی قمی تاکید کرد: یکی از اولویت‌های مهم برای کاهش آلودگی هوا اسقاط وسایل نقلیه فرسوده است  یعنی خودرویی به مراکز اسقاط برود و کاملا از چرخه ناوگان حمل و نقل خارج شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسلم
۲۱:۴۲ ۱۹ آذر ۱۴۰۲
سلام
دروغ گو نه شاخ در میاره نه دم
چندین ساله دارن همینجوری به مردم دروغ میگن
تنها چیزی که براشون مهم نیست سلامت مردمه
Iran (Islamic Republic of)
مجرد با ۳۰ سال سن و بیکار
۱۵:۰۰ ۲۱ دی ۱۴۰۱
من ماشین میخام به مسئولین بگید کمک کنند وام ۲۰۰ میلیون بدن ماشین بگیرم ما که نمیتونیم ازدواج کنیم حداقل یه ماشین داشته باشیم ناکام از دنیا نریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۹ ۲۱ دی ۱۴۰۱
پنجره های همه خونه ها باید دو جداره بشه تا مصرف سوخت و آلودگی کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۷:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سلام
موتور ها بیشترین سهم رو در آلودگی هوا دارن
مخصوصا موتورهای تهران که هوای بازار تهران را مسموم کرده اند
لطفا رسیدگی کنید ممنون
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۶:۱۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
برای داشتن هوایی پاک و کنترل هر چه بیشتر تب بازار و خودرودار شدن همه خانوارهای ایران عزیز ،واردات خودرو باید ملیونی شود و نباید تنها محدود به واردات چند هزار دستگاه شود مخصوصا خودروهای برقی و پاک و گازی و پایه گازسوز پس راهکار هم تولید و هم واردات ملیونی است
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
#واردات _ملیونی_ خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
خودروی نویی که به جای ۵ لیتر ۱۰ لیتر میسوزونه نیز دست کمی از خودروی فرسوده در تولید الایندگی نداره . اون وقت ما فقط خودروهای فرسوده را اسقاط می کنیم. اگه محیط زیست و پلیس نقش فعال تری داشتند شاید وضعیت هوای کلان شهرها الان این نبود. مثلا به ماشین هایی که بالای ۵ لیتر می سوزونن اجازه تردد در کلان شهرها ندهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
فقط زمستون ها یادتون میوفته باید خودروهای فرسوده رو اسقاط کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
حالا که میدانید خودروها بر آلودگی هوای شهرها چقدر تاثیر دارند چرا واردات خودروهای کم مصرف و برقی و پایه گازسوز و تولید و واردات میلیونی را با شتاب و سرعت انجام نمیدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۲۰ دی ۱۴۰۱
من یه سمند مدل ۸۹ دارم کاتالیزورشم درآوردم قیمتش خیلی بالا بود تخلیه کرد و بست
ماشینمم ۴ بار تا حالا تعمیر کردم انقدرم ماشین ثبت نام کردم به نام زنم در نیومد به نام خودمم که میگن سند بنام نباید باشه
ای خدااااا اگه دردم یکی بودی چه بودی
Germany
ناشناس
۱۴:۲۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پس کارخانه ها و صنایع بزرگ هیچ آلودگی ندارن همش افتاد گردن خودروهای فرسوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
نیروگاهها و صنایع داخل شهرها و نزدیک شهرها هم هستند عزیز و نازنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
دقیقا، مقصر همه آلوگی ها خودرو فرسوده است، مازوت سوزی کارخانه ها نیست
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۶:۲۳ ۲۰ دی ۱۴۰۱
مازوت سوزی صنایع و صنایع شهری هم هست صنایعی که اصلا نباید در شهرها باشند و یا شهرها انچنان توسعه پیدا کردند که کارخانجات درون شهرها افتادند همانند اهواز و یا اصفهان و غیره البته ضعف در مدیریت سابق در نزدیکی صنایع به شهرها بود
حداقل صنایع باید پنجاه کیلومتر با شهرها فاصله داشته باشند مخصوصا صنایع سنگین و بزرگ و شهرکهای صنعتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۴ ۲۰ دی ۱۴۰۱
چرا با این آمار کاملا غلط ذهن مردم رو به بازی میگیرین؟؟؟
اکثر خودرو های تولید امروز شما آلاینده بحساب میان
یا همین خودروهای سمند 405 پارس پراید و تیبا و ... که طی همین 10 سال گذشته وارد بازار شده ... اینا که دیگه فرسوده نیستن
ایراد جای دیگه هست
باید واردات خودرو به معنی واقعی آزاد باشه حتی اگر بخواد با تائید دولت باشه .
نه اینکه چند مدل خودرو مجوز واردات بگیرن باز کلی مردم رو بازی بدن و معطل کنن و همین خودرو سازها بخوان اونا رو وارد یا مونتاژ کنن
وقتی پای وارد کننده و خودرو ساز وسط باشه این جوری میشه که خودروی 700-800 میلیونی قیمتش میشه 1.400
بورس رو هم که آوردن وسط فقط قیمت خودرو رو افزایش داد
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۱۱:۵۲ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به همین دلیل است که قیمت خودرو را طی دو ماه سی الی پنجاه درصد افزایش دادند!جهت سهولت جایگزینی خودروهای فرسوده!
جهت مراعات حال مستضعفین که اینها هستند که خودروی فرسوده دارند! آقازاده ها که لکسوس و تویوتا و بنز و بی ام و و .... سوارند!
Germany
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۰ دی ۱۴۰۱
باید ۵۰ درصد واردات خودرو کم مصرف باشه!
بیشتر خودرو های داخلی سر هم بندی میشه!
بعد خودرو ساز ها باید با کمپانی ها شراکتی کار کنند
ولی تحریم هستیم!
بعد به ازای هر خودرو باید یک خودرو فرسوده تحویل بدیم و به ازای هر خودرو داخلی یک خودرو خارجی وارد شه با تعرفه بالا
Germany
ناشناس
۱۱:۳۵ ۲۰ دی ۱۴۰۱
به ازای هر خودرو جدید باید یک خودرو فرسوده تحویل داده شه!
بعد برای خرید هر خودرو باید هزار دلار به حساب حمل و نقل همگانی شهر ریخته شه!
این جوری پنج ساله خودرو های فرسوده پنج سال جمع میشن و هر شهر بودجه حمل و نقل همگانی بیشتری داره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۱
پنج ساله برای چهل ملیون خودرو باید سالی سه ملیون خودرو وارد بشه آیا اینگونه هست ؟!پس نیست پس ای طرحها فقط به ضرر مردمن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۲۰ دی ۱۴۰۱
سیاست غلط ممنوع شدن واردات خودرو نتیجه اش میشود این که مردم هم از هوای الوده رنج ببرن و هم از ماشین در شان خود محروم باشن ونتیجه نهایی هم زالو شدن خودروسازان را در پی داشت
۱۲
آخرین اخبار