معاون اقتصادی استاندار بوشهر:

تولید میگو پرورشی در بوشهر به ۳۹ هزار تن رسید

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: تولید میگو در استان از ۲۸ هزار تن در سال قبل به ۳۹ هزار تن در سال جاری رسیده است.

علی باستین صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه مدیران حوزه اقتصادی استان با تمام توان به صورت شبانه‌روزی پای کار هستند اظهار داشت: هماهنگی بسیار خوبی بین تیم اقتصادی در استان بوشهر وجود دارد و حاصل این هماهنگی پیشرفت‌های مطلوب در حوزه‌های مختلف است.

او با اشاره به اینکه سهم استان بوشهر در تولید ناخالص ملی ۶.۵ درصد است خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان بوشهر از ۳۸.۴ درصد در تابستان سال گذشته به ۳۹ درصد در سال جاری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: نرخ بیکاری در استان از ۱۰.۵ درصد در سال قبل به ۷.۹ درصد در تابستان سال جاری رسیده است.

وی اضافه کرد: سال گذشته تعهد اشتغال استان ۱۵ هزار نفر بود که بیش از ۱۶ هزار شغل ایجاد شد و در سال جاری نیز تعهد ما ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تاکنون ۲۳ هزار و ۵۰۰ شغل ایجاد شده و به ۱۰۸ درصد تعهدات عمل کرده‌ایم و تا پایان سال تلاش داریم که به ۳۰ هزار اشتغال جدید برسیم.

باستین تصریح کرد: تلاش شده که آمار‌های اشتغال به صورت مستمر رصد شود و راستی‌آزمایی در این زمینه داریم که استان بوشهر از استان‌های برتر از نظر داشتن کمترین میزان انحراف است.

او با اشاره به اینکه استان بوشهر از نظر نرخ تورم نسبت به دیگر نقاط کشور وضعیت بهتری دارد افزود: نرخ تورم نقطه به نقطه آذرماه در کشور ۴۸ درصد و در استان بوشهر ۴۱.۶ درصد است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به صادرات بیش از ۲۱ میلیون تن انواع کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان طی سال جاری تصریح کرد: میزان صادرات استان از نظر وزن ۹ درصد و از نظر ارزش ۵۱ درصد افزایش داشته است.

او میزان واردات کالا از طریق گمرکات استان طی سال جاری را ۴۷۴ هزار تن به ارزش هزار و ۴۱۷ میلیون دلار عنوان کرد و ادامه داد: واردات گمرکات استان در سال جاری از نظر وزن ۳۱ درصد و از نظر ارزش ۴۲ درصد افزایش داشته است.

باستین از تسهیل در روند صدور مجوز‌ها در استان خبر داد و گفت: ۱۲ هزار درخواست در سال جاری ثبت شده که تاکنون سه هزار و ۹۰۰ مجوز صادر شده، هزار و ۲۲۸ مورد در دست اقدام است و ۷۶۲ متقاضی نیز انصراف داده‌اند.

او با اشاره به ارائه ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به مشاغل خرد در سطح استان بیان کرد: ۲۷ میلیارد تومان تسهیلات نیز در حوزه عشایر و روستاییان ارائه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به اجرای ۷۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان بیان کرد: طی سال جاری ۳۸۰ مصوبه در این ستاد داشتیم و تلاش داریم که همه مصوبات اجرایی شود.

او با اشاره به افزایش ظرفیت تولید ۴۶۴ واحد تولیدی استان با اشتغال هزار و ۲۰۰ نفر خاطرنشان کرد: ۸۴ واحد راکد در استان بوشهر طی سال جاری احیا شده است.

باستین بیان کرد: در بهمن ماه امسال سفر رئیس جمهور را به استان بوشهر خواهیم داشت که در این سفر ۵۹ پروژه با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

او با اشاره به افزایش ۳۵ درصدی تولید میگوی پرورشی در استان بوشهر بیان کرد: تولید میگو در استان از ۲۸ هزار تن در سال قبل به ۳۹ هزار تن در سال جاری رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر توسعه آبزی‌پروری را از اقدامات مهم در این استان خواند و تصریح کرد: توسعه اشتغال در حوزه آبزی پروری از اهداف مهم در استان بوشهر است که با اجرای طرح‌های متنوع دنبال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.