افتتاح نمایشگاه صنایع دستی در خاش

با افتتاح ۱۵ غرفه در بخش های گلدوزی، حصیر بافی، سوزن دوزی، ترشیجات و میوه و تره بار به همت بسیج سازندگی در خاش ۱۷۵ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شدند.

 سردار آبسالان جانشین سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  گفت: ایجاد اشتغال بویژه برای زنان سرپرست خانوار یکی از اولویت های ما در سپاه است.

وی افزود: ما همواره ظرفیت های بسیار خوبی در استان داریم و با استفاده از این ظرفیت ها میتوانیم اشتغال پایداری ایجاد کنیم.

حصیر بافی در منطقه ایرندگان خاش به دلیل تعدد نخلستان ها و هنر این کار که به صورت موروثی در دست زنان و دختران این منطقه است؛ یکی از این ظرفیت هاست.

ابسالان افزود: هنر سوزن دوزی، گلدوزی و چادر بافی نیز از دیگر هنرهایی است که دختران و زنان بلوچ از کودکی با آن آشنا هستند.

جانشین سپاه سلمان استان ادامه داد: کشت محصولات سالم و ارگانیک به واسطه این که خاش قطب کشاورزی است از دیگر ظرفیت ها در این شهرستان است تا علاوه بر کشت و کار محصولات، با فراوری این محصولات می توان اشتغال و ارزش افزوده را در این شهرستان شاهد بود.

وی افزود: در راستای اقتصادمقاومتی ۱۵ غرفه محصولات این شهرستان در خاش افتتاح تا تولید کنندگان به صورت مستقیم با مصرف کننده در ارتباط باشد و علاوه بر شناسایی بهتر بازار و سلیقه مشتریان، با حذف واسطه و دلال ها ، محصولات را با قیمت کمتر در اختیار مصرف کننده قرار دهیم.

وی گفت: در هر غرفه ۲ نفر حضور فیزیکی دارند و بیش از ۱۰ نفر در منازل کارها را تولید و در این غرفه ها به فروش میرسانند.

ابسالان تاکید کرد: شناخت بهتر سلیقه مصرف کننده و استفاده از مواد اولیه باکیفیت نیز باعث استقبال بیشتر از انتظار مشتریان از این غرفه ها شده است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.