نصب ۱۰ هزار پنل خورشیدی در سیستان و بلوچستان

مدیرکل دفتر روستایی‌وشوراهای استانداری سیستان‌ و بلوچستان گفت: باهدف توسعه پایدار جامعه‌ روستایی و بهره‌مندی هرچه بیشتر آنان از انرژی پاک، طرح تامین و اجرای ۱۰هزار پنل خورشیدی در دستور کار دفتر قرارگرفته است.

مهرداد جهاندیده در نشست هماهنگی توسعه روستایی استان گفت: این برنامه طی ‌تفاهم‌نامه پنج جانبه‌ای که میان وزارت نیرو، معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری، بسیج سازندگی، کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی تدوین و اجرا خواهد شد.

وی با اشاره به امتیازت مطلوب اجرای پنل‌های خورشیدی برای روستاییان،خاطر نشان کرد: هزینه‌های احداث آن از محل تسهیلات بانک عامل تامین می‌شود و کسانی که تمایل به استفاده از ظرفیت پنل خورشیدی دارند می‌توانند با ثبت نام در سامانه "مهرسان"از این امکانات بهره‌مند شوند.

مدیرکل دفتر روستایی‌وشوراهای استانداری سیستان‌وبلوچستان گفت: تاکنون ۲ هزار و ۸۲۲ نفر در سامانه "مهرسان" نام‌نویسی کردند که اجرای پنل‌های خورشیدی بزودی در شهرستان چابهار توسط بسیج سازندگی سپاه سلمان استان آغاز خواهدشد.

وی اظهارداشت: از جمله چالش‌های جدی مناطق روستایی دسترسی به برق است که گسترش شمار پنل‌های خورشیدی، به کاهش این چالش‌ها کمک می‌کند و از طرفی بخش خصوصی رغبت بیشتری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه و توسعه ظرفیت نیروگاه‌های بادی و خورشیدی، خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار