چم کنار جابجا نمی‌شود

فرماندار شوشتر گفت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده روستای چم کنار جابجا نمی‌شود.

احداث حوضچه‌های پرورش ماهی اطراف روستای چم کنار از یک طرف و قرار گرفتن روستا در پرتگاه مشرف به رودخانه از طرفی دیگر سبب شد تا جابجایی این روستا از اوایل دهه ۸۰ برای جلوگیری از خطر رانش زمین در دستور کار قرار گیرد.

حجت الله دهدشتی  در خصوص جابجایی روستای چم کنار شوشتر گفت: با بررسی و بازدید میدانی از این روستا، کار مطالعاتی با همکاری بنیاد مسکن انجام شد و انتخاب مشاور صورت پذیرفت.

او می‌گوید: با تشکیل جلسه کارگروه زیربنایی استانداری و با حضور معاون عمرانی استاندار گزارش مشاور ارائه شد و تصمیم نهایی بر تثبیت روستا بوده که با اتخاذ و اجرای تمهیداتی مبنی بر ایجاد دیوار حائل  و مقاوم سازی خانه‌ها، روستا جابجا نمی‌شود.

فرماندار شوشتر ادامه داد:  پیشنهاد تامین اعتبار این پروژه از محل اعتبارات عمرانی ملی از سوی بنیاد مسکن داده شده و در حال پیگیری تخصیص اعتبار هستیم.

آقای دهدشتی گفت: به منظور مقاوم سازی منازل و واحد‌های کم دوام و غیر مستحکم در روستای چم کنار شوشتر مالکین می‌توانند جهت دریافت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان با بهره کم و بازپرداخت ۲۰ ساله به بنیاد مسکن مراجعه کرده و این تسهیلات را دریافت کنند.

اوایل دی ماه امسال احمد علی آهنگر شوشتری، رئیس جمعیت هلال احمر شوشتر از اسکان اضطراری ۷ خانوار در معرض خطر با کمک هلال احمر در این روستا خبر داد.

روستای چم کنار در بخش مرکزی شوشتر قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.