ژاپن در حال گسترش پایگاه نظامی خود در نزدیکی تایوان است

ژاپن قصد دارد با استقرار واحد موشکی زمین به هوا در جزیره‌ای اختلافی بین پکن و توکیو در اوکیناوا، پایگاه نظامی خود در نزدیکی تایوان را گسترش دهد.

ژاپن در حال گسترش پایگاه نظامی خود در نزدیکی تایوان است و به دنبال آن قصد دارد یک واحد موشکی زمین به هوا در جزیره‌ای در اوکیناوا مستقر کند.

جزیره کوچک یوناگونی تنها ۱۱۰ کیلومتر با تایوان فاصله دارد و پس از واکنش چین به دیدار «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سال گذشته با مانور‌های نظامی، ۶ موشک در نزدیکی آن پرتاب شد.

به گزارش راشاتودی، این پایگاه در حال توسعه برای استقرار یک واحد موشکی زمین به هوا برای محافظت از ۱۷۰۰ ساکن جزیره در آینده است.

یوناگونی یک پاسگاه دورافتاده در استان اوکیناوا در جنوب ژاپن است و در نزدیکی جزایر دیائیو، گروهی از جزایر است که پکن ادعای مالکیت آن‌ها را دارد، اما توکیو آن را اداره می‌کند.

«شی یی» سخنگوی رسمی بخش شرق فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین اعلام کرد نیرو‌های مسلح چین روز یکشنبه گذشته رزمایش نظامی را در پهنه آبی و حریم هوایی نزدیک تایوان برای بررسی توانایی رزمی نیرو‌ها برای مقابله با تحریکات نیرو‌های خارجی و نیرو‌های جدایی طلب در جزیره انجام دادند.

اوضاع در اطراف تایوان پس از اوایل آگوست سال گذشته درپی بازدید پلوسی از این جزیره، به شدت تشدید شد. چین که این جزیره را یکی از استان‌های خود می‌داند، با مشاهده حمایت آمریکا از جدایی طلبی تایوان، سفر پلوسی را محکوم کرد و مانور‌های نظامی گسترده‌ای برگزار کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار