مسئول ارشد حماس: حاج قاسم همیشه در میدان حاضر بود

مسئول اداره روابط بین الملل جنبش حماس گفت شهید سلیمانی همیشه در میدان حاضر و موضعش در حمایت از فلسطین آشکار بود.

اسامه حمدان گفت: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در راه خدا زیست و مواضع او در قبال مسئله فلسطین و سایر موضوعات امت اسلامی آشکار بود و این مواضع، آمریکا و رژیم صهیونیستی را در تنگنا قرار داده بود.

به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، مسئول اداره روابط بین الملل جنبش حماس در مراسم یادبود سومین سالگرد ترور فرماندهان پیروزی سردار شهید قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در ضاحیه جنوبی بیروت لبنان گفت: حاج قاسم در همه مواضع و بزنگاه ها، سیر و سلوک به سمت خدا را در نظر داشت. او تلاش می‌کرد اقداماتش بر وفق خواسته‌های خداوند متعال باشد. اصل داستان درباره حاج قاسم سلیمانی تلاش او برای رسیدن به خداوند بود.

وی گفت: واقعیت دیگری که درباره حاج قاسم وجود داشت، شخصیت سربازگونه او بود. فرماندهان معمولا دستورات را از محل استقرار خود در اتاق فرماندهی صادر می‌کنند، ولی حاج قاسم همیشه در میدان حاضر بود. این حضور برای خودنمایی و عکس گرفتن مقابل دوربین‌ها یا حتی بالا بردن روحیه سربازان نبود، بلکه برای این بود که او باور داشت که یک سرباز است. حاج قاسم در تجاوز رژیم صهیوینستی به نوار غزه در سال ۲۰۰۸- ۲۰۰۹، به مدت ۲۱ روز در کنار فرماندهی جنبش حماس حاضر بود و هر روز و هر لحظه با مجاهدان در تماس بود.

عضو ارشد جنبش حماس تأکید کرد: جهت گیری حاج قاسم به سوی فلسطین، آشکار بود. اکنون و چند سال پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، جهت گیری معادله مقاومت در منطقه که او بنیانگذاری کرد و برای تقویت و مرتبط ساختن اجزا، بخش ها، نیرو‌ها و گروه‌های آن به یکدیگر تلاش کرد، به سوی قدس و فلسطین بود. این جهت گیری نگرانی واقعی را در میان دشمنان ما از جمله صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها ایجاد کرده بود. حاج قاسم سلیمانی تلاش کرد تا همه نیرو‌های مقاومت را به گونه‌ای متحد سازد تا در یک نبرد واحد حضور داشته باشند. من در اینجا از حاج ابومهدی المهندس یاد می‌کنم هنگامی که با او حین آوارگی (دوران صدام) دیدار کردم و با هم مشغول صحبت درباره اوضاع عراق شدیم. اما او به من گفت به جای عراق از فلسطین صحبت کنیم چرا که همه تلاش‌های ما در نهایت به خاطر فلسطین است. حاج قاسم سلیمانی تمام این حرکت‌ها و نیرو‌ها را زیر یک معادله واحد سازمان داد و اکنون ما شاهد اثر، کارسازی و نقش این معادله و بحران آمریکا و رژیم اشغالگر برای مقابله با آن هستیم.

اسامه حمدان در پایان گفت: در آخرین دیدار با حاج قاسم درباره تحولات کرانه باختری و آینده و ماهیت نبرد با رژیم اشغالگر صحبت کردیم و یکی از برادران به او گفت آیا توصیه‌ای دیگری دارد؟ و حاج قاسم در پاسخ گفت از درگاه خداوند برایم دعا کنید که شهادت را نصیبم کند. من معتقدم او به خواسته اش رسید و وفاداری به او اقتضا می‌کند این خط، تلاش‌ها و اقدام تا آزادی قدس ادامه داشته باشد تا در نهایت در قدس گرد هم آییم، نه فقط برای اینکه شادی کنیم بلکه برای اینکه به یاد داشته باشیم این پیروزی پس از خداوند متعال مرهون چه کسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۷ بهمن ۱۴۰۱
پولاتو گرفتی عزیزم؟
آخرین اخبار