فرناندز از بارسلونا غرامت می‌گیرد

باشگاه بارسلونا به بازیکنی که تنها ۱۷ دقیقه با پیراهن آبی اناری به میدان رفته باید ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو غرامت بدهد.

در زمستان ۲۰۲۰ و زمان ریاست جوزپ بارتومئو بود که باشگاه بارسلونا متئوس فرناندز را از پالمیراس برزیل با رقم ۷ میلیون یورو به خدمت گرفت و بلافاصله نیز او را به رئال وایادولید قرض داد. متئوس از بوتافوگو با رقم ۳.۵ میلیون یورو جذب پالمیراس شده بود، ولی در این باشگاه بازیکن ذخیره بود.

مدیر ورزشی پالمیراس در مورد چگونگی انتقال متئوس فرناندز به بارسا به فاکس اسپورت گفته بود: با آندره کوری، استعدادیاب بارسا، در آمریکای جنوبی تماس گرفتم و به او گفتم می‌خواهم یک بازیکن را به اریک آبیدال (مدیر فنی سابق بارسا) معرفی کنم. او قرار بود به برزیل برای تماشای بازی چند بازیکن بیاید. کوری تصور می‌کرد منظورم دودو است، ولی وقتی به او گفتم به آبیدال بگوید شماره ۳۵ ما را زیر نظر بگیرد، متعجب شد و به من گفت تو واقعا می‌خواهی یک بازیکن ذخیره را به بارسا پیشنهاد بدهی؟ در نهایت آبیدال از متئوس خوشش آمد و او به بارسا پیوست.

متئوس برای وایادولید برابر اتلتیکو، ایبار و بتیس مجموعا ۱۶۶ دقیقه بازی کرد و خوب هم نشان داد، ولی شیوع کرونا باعث شد تا دوران حضور او در این باشگاه کوتاه باشد. وایادولید قرارداد او را برای ۱۱ بازی باقیمانده فصل که به اواخر بهار و اوایل تابستان موکول شد، تمدید نکرد و او به بارسا بازگشت. متئوس برای بارسا تنها ۱۷ دقیقه مقابل دیناموکیف در لیگ قهرمانان به میدان رفت و دیگر در ترکیب بارسا قرار نگرفت. رونالد کومان، مربی وقت بارسا، روی او حساب نمی‌کرد و در نهایت باشگاه کاتالان در تابستان ۲۰۲۱، قرارداد متئوس را یکطرفه فسخ کرد. این در حالی بود که متئوس با بارسا تا ۲۰۲۵ با بند فسخ ۳۰۰ میلیون یورویی قرارداد داشت. این فسخ یک‌طرفه با دستور خوان لاپورتا صورت گرفت.

او که اکنون برای ردبول براگانتینو در سری آ فوتبال برزیل بازی می‌کند، از بارسلونا به خاطر فسخ یک‌طرفه شکایت کرده بود و طبق ادعای کادنا سر، بارسلونا به پرداخت ۷.۷ میلیون یورو غرامت به بازیکن برزیلی محکوم شده است. ۷.۷ میلیون یورو غرامت به بازیکنی که تنها ۱۷ دقیقه برای بارسا بازی کرد. بارسا به این حکم اعتراض کرده است. باشگاه کاتالان همچنین به پرداخت ۸۱۰ هزار یورو غرامت برای دستمزد عقب افتاده متئوس نیز محکوم شده بود که این مبلغ به بازیکن پرداخت شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۱ دی ۱۴۰۱
خخخ
پس اونجا هم از این مشکلات هست که یه بازیکن با ساعت کم دردسر درست کنه، واقعا چرا موقع قراردادها دقت نمیکنن؟!