گزارش بارندگی در ۷۳ ایستگاه هواشناسی سیستان و بلوچستان

مدیرکل هواشناسی سیستان‌ و بلوچستان گفت: در شبانه‌روز گذشته از ۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارسنجی این استان گزارش بارندگی ثبت شده است‎.‎

محسن حیدری  اظهارداشت: در شبانه‌روز گذشته از ۷۳ ایستگاه هواشناسی و بارسنجی گزارش باران داشته‌ایم که زاهدان هفت میلی‌متر، خاش ۵.۶، درودی نرون از توابع شهرستان تفتان ۳۷، زابل ۷.۵، زهک ۱۲.۳ و هامون۱۲.۱ میلی‌متر بوده است.

وی افزود: با خروج سامانه بارشی از سیستان و بلوچستان شاهد پدیده مه بودیم به‌طوریکه میزان دید در منطقه فرودگاهی زاهدان به ۵۰ متر رسید و همچنین کاهش دما ۱۲ تا ۱۵ درجه‌ای برای نیمه شمالی و مرکزی و جنوبی خواهم داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از بعدازظهر امروز تا پایان هفته روی دریا وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و دریا مواج و متلاطم خواهد.

وی تصریح کرد: شهروندان ضمن خودداری از سفرهای غیرضروری نسبت به تامین، توزیع و مصرف بهینه حامل‌های انرژی کنترل ضدیخ رادیاتور خودروها، احتیاط در عملیات بتن ریزی و استفاده از لباس گرم اقدام کنند.

حیدری بیان کرد: کشاورزان تأمین حامل های انرژی، محافظت از محصولات کشاورزی، تخلیه آب سمپاش‌ها و سامانه های آبیاری تحت فشار، مراقبت از کندوهای زنبور عسل، تنظیم دما و رطوبت و تهیه سوخت کافی برای سالن‌های پرورشی نظیر مرغداری ها، دامداری ها و گلخانه ها، محافظت از دام در برابر سرما و نگهداری آن در مکان مناسب و شکستن یخ سطح آب و هوادهی استخرهای پرورش ماهی برای کاهش خسارات احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند

وی گفت: با توجه به مواج بودن دریا منع شنا و تفریحات دریایی احتیاط در ترددهای دریایی بویژه تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم توسط تمامی فعالان دریایی انجام شود.



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار