پیام آیت الله طباطبایی نژاد در آستانه میلاد کوثر نبی و روز زن

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در پیامی به مناسبت سالروز میلاد دخت نبی مکرم اسلام گفت: آیینه وجودی اهل بیت علیهم السلام راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است.

در پیام آیت الله طباطبایی نژاد آمده است: نامگذاری روز ولادت بانوی بی‌همتای عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان روز مادر و روز زن، تقارنی شایسته و در عین حال تامل برانگیز است.

تقارنی که از یک سو ناظر به مقام رفیع مادران و زنان و در یک نگاه نیز یادآور اهمیت و ضرورت توجه به آموزه‌های اخلاقی، اجتماعی و منش فردی آن بانوی اخلاق و مرتبت والای زن و مادر در فرهنگ اسلامی است.

امروز در تیرگی دنیای مادی که معنویت گمشده بشر و راهیابی انسان به سرمنزل مقصود امری بس دشوار شده، توجه به شعاع نورانی حق و حقیقت که در آیینه وجود اهل بیت علیه السلام و در راس آن‌ها وجود مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها پرتو انداخته و به جامعه انسانی رسیده، راهی مطمئن برای نیل به رستگاری است.

عصمت، طهارت، تقوا و فضائل دخت نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله همواره در طول تاریخ سرمشق و الگوی بی‌نظیری برای زنان مومن و آموزه‌های سرشار از پاکی و نجابت آن کوثر قرآن، معیاری تمام عیار از مکارم اخلاق و آداب اسلامی برای رهروان آن صدیقه کبری است.

بدون تردید نقش سازنده زنان ایرانی در تمام عرصه‌های علمی، فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شایان تحسین است از این رو باید کوشید تا با کشف توانمندی‌های بانوان، نقش بی‌بدیل آنان در عرصه‌های گوناگون اجتماعی و مدیریت کانون خانواده مورد توجه قرارگرفته و ارج نهاده شود. اینجانب ضمن گرامیداشت میلاد منور حضرت زهرا سلام الله علیه، روز زن و مقام شامخ مادر و همین طور میلاد امام راحل (ره)، این روز فرخنده را به همه زنان و مادران معظم به ویژه همسران و مادران شهدا و ایثارگران انقلاب اسلامی تبریک و تهنیت عرض میکنم و از درگاه خداوند سبحان سرافرازی و سلامتی مادران و زنان فداکار و با نجابت ایران اسلامی را مسالت می‌نمایم.

سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.