استاندار چهارمحال و بختیاری؛

کربلای ۵ سرنوشت جنگ را تغییر داد

حیدری گفت: عملیات کربلای ۵ سرنوشت جنگ را در دوران دفاع مقدس تغییر داد.

غلامعلی حیدری در یادواره شهدای کربلای ۵ که در روستای شیخ‌شبان شهرستان بن برگزار شد، اظهار داشت: دولت سیزدهم گام‌های بلندی برای توسعه مناطق کمتر برخوردار کشور مانند چهارمحال و بختیاری برداشته به طوری که اعتبارات این استان در یک‌سال اخیر دو برابر شده است.

وی با اشاره به شهادت ۱۰ رزمنده از روستای شیخ‌شبان و ۳۶ رزمنده از شهرستان بن در عملیات کربلای ۵، افزود: این عملیات سرنوشت جنگ را در دوران دفاع مقدس تغییر داد.

حیدری امنیت کنونی جمهوری اسلامی را مرهون خون شهداء اعلام و اضافه کرد: با وجود ائتلاف بین‌المللی علیه ایران در جنگ تحمیلی، اما دشمن را به عقب راندیم.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به لبیک نیرو‌های مردمی، ارتش و سپاه پاسداران به فرمان امام خمینی (ره) یادآور شد: این نیرو‌ها برای دفاع از مرز‌های کشور در دوران دفاع مقدس وارد عمل شدند، در حالی که تجهیزات و نیرو‌های رزمندگان اسلام قابل مقایسه با دشمن نبود.

حیدری با اشاره به قطعنامه ۵۹۸ برای جلوگیری از پیشروی رزمندگان دوران دفاع مقدس به عراق گفت: برخلاف میل باطنی این قطعنامه مورد پذیرش قرار گرفت و عملیات کربلای ۵ سرنوشت جنگ را تغییر داد.

وی با اشاره به افتخارآفرینی‌های رزمندگان ایرانی در دوران دفاع مقدس افزود: رزمندگان دشمن‌شناس بودند و جان خود را برای دفاع از کشور فدا کردند و ما قدردان آن‌ها هستیم.

حیدری عملیات‌های دوران دفاع مقدس را هوشمندانه اعلام و تاکید کرد: تعداد شهدا، اسرا و مجروحان ایران نسبت به نیرو‌های بعثی بسیار کم بود و در هر عملیات حجم بالایی از تجهیزات دشمن مُنهدم می‌شُد.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: تحولات بعد از پیروزی جمهوری اسلامی در چهارمحال و بختیاری مشهود است به‌طوری که در دولت سیزدهم گام‌های بلندی از سوی این دولت برای مردم برداشته شد.

حیدری به تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های آشامیدنی نیمی از جمعیت چهارمحال و بختیاری پس از ۱۸ سال اشاره و تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به استان یک‌هزار میلیارد ریال برای تکمیل و بهره‌برداری آزادراه شهرکرد به بن به داران مصوب شد.

وی یادآور شد: در این سفر همچنین پنج میلیارد ریال برای اصلاح مسیل روستای شیخ‌شبان شهرستان بن مصوب و به‌منظور بهسازی صحن و محوطه امامزاده این روستا پنج میلیارد ریال اختصاص داده شده است.

حیدری با اشاره به اختصاص دو میلیارد ریال برای لایروبی قنات روستای شیخ‌شبان ادامه داد: امسال ۴۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات این روستا اختصاص می‌یابد.

روستای شیخ‌شبان از توابع شهرستان بن در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار