حامیان بولسونارو به آثار هنری هم حمله کردند

آثار هنری ارزشمند در حمله حامیان بولسونارو به ساختمان‌های دولتی در برزیل آسیب دیدند.

تصاویری که از پایتخت برزیل منتشر شد، نشان می‌دهد که چندین اثر هنری در منطقه پلاسیو دو پلانالتو در برازیلیا، در جریان حملات حامیان بولسونارو به ساختمان‌های مهم دولتی، آسیب دیده است.

براساس گزارش راپتلی، از جمله آثار هنری آسیب دیده، نقاشی مولاتاس امیلیانو دی کاوالکانتی است که سوراخ سوراخ شده است. ارزش این قطعه نقاشی ۱/۵ میلیون دلار، برآورد شده است.

یک ساعت قرن هفدهمی متعلق به بالتازار مارتینوت که از سوی فرانسه به ژوائو چهارم پادشاه سابق برزیل و پرتغال، هدیه داده شده بود، در کنار، مجسمه‌ای برنزی اثر برونو جورجی از جمله قطعات آسیب دیده بدست شورشی‌ها است.

در روز‌های آخر هفته گذشته، صد‌ها تن از هواداران ژائیر بولسونارو، رئیس جمهور سابق برزیل، به کنگره ملی، دیوان عالی و کاخ ریاست جمهوری برازیلیا یورش بردند.

آن‌ها خواستار برکناری لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور تازه منتخب برزیل شده و برخی آن‌ها هم خواستار کودتای نظامی برای بازگرداندن بولسونارو به قدرت بودند. پلیس شهر برازیلیا گفت که توانسته تا عصر، کنترل امور را دوباره به دست گرفته و صد‌ها نفر را دستگیر کند. لولا با اختلاف اندک ۵۰/۹ درصد آرا، در مقابل ۴۹/۱ درصد بولسونارو، برنده دور دوم انتخابات در ماه اکتبر اعلام شد.

بولسونارو پیش  از مراسم تحلیف داسیلوا برزیل را به مقصد آمریکا ترک کرد. کمی بعد از حمله طرفداران او به مراکز دولتی یک روزنامه‌نگار فاش کرد مواضع داسیلوا درباره مسائل بین المللی و جنجالی و از جمله موضوع هائیتی برخلاف منافع و نظرات آمریکا بوده است. او  نه تنها از حاکمیت و منافع برزیل بلکه از منافع تمامی کشور‌های آمریکای لاتین در برابر خواسته‌های آمریکا حمایت می‌کند و بنظر می‌رسد آمریکا در پس این حملات است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار