مجلس نمایندگان فروش ذخایر نفت آمریکا به چین را مسدود کرد

مجلس نمایندگان با تصویب لایحه‌ای فروش ذخایر استراتژیک نفت آمریکا به چین را مسدود کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا امروز پنجشنبه قانون حفاظت از ذخایر استراتژیک نفت آمریکا (SPR) در برابر چین را با ۳۳۱ رای موافق تصویب کرد. از مجموع ۳۳۱ رای موافق به این لایحه دو حزبی، ۱۱۳ رای از دموکرات‌ها بود.

همه جمهوری خواهان پشت این قانون بودند که هدف آن محدود کردن فروش ذخایر نفت این کشور به چین است.

کتی راجرز، رئیس کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از این اقدام استقبال کرد و جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا را متهم کرد که ذخایر استراتژیک نفت آمریکا را به پایین‌ترین سطح از سال ۱۹۸۳ کاهش داده است.

او گفت: «میلیون‌ها بشکه از آن نفت به چین رفته است که اکنون بزرگترین ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد. تخلیه ذخایر استراتژیک ما برای مقاصد سیاسی و فروش آن به چین یک تهدید مهم برای امنیت ملی و انرژی ما است.»

وزارت انرژی آمریکا پیشتر گزارش داده که ذخایر استراتژیک نفت این کشور به پایین‌ترین سطح خود در چهار دهه اخیر رسیده است. از زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ مجوز برداشت تا ۱۸۰ میلیون بشکه نفت خام را صادر کرده، تقریبا ۱۵۵ میلیون بشکه نفت آزاد شده است. برای بایدن که به دنبال کاهش قیمت سوخت در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا بود، این اقدام یک موفقیت کوتاه مدت را رقم زد. از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی هشدار می‌دهند با کاهش سطح ذخایر استراتژیک نفت در صورت بروز اختلالات بعدی در عرضه، آمریکا گزینه‌های کمتری برای مقابله با بحران پیش آمده خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار