شهادت یک یمنی بر اثر حمله هوایی ائتلاف سعودی

در پی حمله هوایی ائتلاف سعودی به صعده، یک یمنی به شهادت رسید و یک شهروند دیگر زخمی شد.

شبکه المسیره ساعتی پیش گزارش داد ائتلاف سعودی استان صعده را هدف قرار داده و دست کم یک شهروند یمنی را به شهادت رسانده است. گفته می‌شود در پی این حمله، یک شهروند یمنی دیگر زخمی شده است.

هر ساله شهروندان یمنی زیادی جان خود را بر اثر حملات ائتلاف سعودی- اماراتی از دست می‌دهند. وبگاه روزنامه گاردین روز گذشته گزارش داد حداقل ۸۷ غیرنظامی یمنی بین ژانویه ۲۰۲۱ تا فوریه ۲۰۲۲ در حملات هوایی ائتلاف سعودی با استفاده از تسلیحات انگلیسی و آمریکایی جان خود را از دست داده اند.

آکسفام، یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های بین‌المللی امدادرسانی می‌گوید در این دوره هر روز تقریبا یک حمله صورت گرفته و در صورتی که عربستان حمایت تسلیحاتی نمی‌شد، چنین شدتی برای حملات ممکن نبود. این موسسه همچنین اعلام کرد ۱۳ حمله هوایی نیز توسط جت‌های ساخت انگلیس یا آمریکا روی «بیمارستان‌ها» و «درمانگاه‌ها» انجام شده و مزارع و خانه‌ها نیز دیگر اهداف حملات بوده‌اند.

جنگ یمن یکی از بدترین بحران‌های بشردوستانه در جهان را رقم زده است. بر اساس پروژه مستقل جمع‌آوری داده از یمن، از زمان آغاز جنگ در یمن در سال ۲۰۱۴ تا کنون، در مجموع ۸ هزار و ۹۸۳ غیرنظامی کشته شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار