پیشرفت ۷۰ درصدی توسعه بیمارستان شهرستان خاتم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از بهر برداری بیمارستان شهرستان خاتم اوایل تابستان سال آینده خبر داد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که به خاتم سفر کرده بود، گفت: بیمارستان آیت الله خاتمی این شهرستان با ارائه خدمات مناسب پذیرای بیماران از مناطق دیگر نیز است و ۵۰ درصد بیماران غیر بومی هستند. 

او با اشاره به آغاز طرح گسترش بیمارستان خاتم از ۱۳۹۹ و پیشرفت کنونی ۷۰ درصدی آن افزود: تاکنون اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده و در این سفر هم ۸۰ میلیارد تومان اعتبار به منظور تکمیل طرح اختصاص یافته است و تا اوایل تابستان به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر بهداشت اظهار داشت: در طرح توسعه بیمارستان خاتم، اورژانس، بخش مراقبت‌های ویژه، سی تی اسکن، آزمایشگاه و سه اتاق عمل در نظر گرفته شده است.

کاهش ۶۵ درصدی هزینه‌های دندان پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت

او همچنین از توزیع مکمل‌ها و تقویتی‌ها در مراکز خدمات روستایی به صورت رایگان خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر این مکمل‌ها و تقویتی‌ها ویژه بانوان باردار در این مراکز توزیع می‌شود که یکی از کار‌های مهم وزارت بهداشت به شمار می‌آید.

عین الهی از گرانی خدمات دندانپزشکی به عنوان یکی از دغدغه‌های مردم یاد کرد و ادامه داد: ارائه خدمات دندانپزشکی در سطح یک یعنی مراکز خدمات جامع سلامت مناطق روستایی و شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر را آغاز کرده ایم و هزینه‌ها تا ۶۵ درصد کاهش یافته است.

او خاطرنشان ساخت: بهداشت دهان و دندان نیز به صورت رایگان در این مراکز ارائه می‌شود و امیدواریم در آینده در همه نقاط کشور گسترش یابد.

وزیر بهداشت با اشاره به آغاز برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع در شهر‌های کمتر از ۲۰ هزار نفر و مناطق روستایی از اول دی ماه گفت: ادامه این طرح در تعمیم به هزینه بستری این افراد در دستور کار قرار دارد و برای تامین بودجه لازم نیز مذاکره با سازمان برنامه و بودجه در حال انجام است.

او افزود: در این طرح هر پزشک خانواده موظف به پوشش سه هزار نفر و پیشگیری در این طرح مهم‌تر از درمان است. پزشک باید فشار خون، دیابت، بیماری‌های قلبی و عروقی افراد تحت پوشش را بررسی کند.

عین الهی بیان داشت: در صورت نیاز به درمان، بیمار با پرونده الکترونیکی موجود به سطح دو و سه ارجاع و خدمات تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و یا سلامت برای بیمار ارائه می‌شود.

وزیر بهداشت همچنین به توسعه گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۲۲۰ بیمارستان در کشور مجوز گردشگری سلامت را اخذ کرده و می‌توانند گردشگران خارجی را پذیرش کنند.

او ادامه داد: استان یزد در زمینه گردشگری وضعیت مناسبی را داراست و با توجه به این که یزد تمامی رشته‌های تخصصی در سطح بالا را دارد، امیدواریم با تبلیغات، مجدد شاهد رونق گردشگری سلامت در این استان باشیم.

واکسیناسیون ایمن‌ترین راه برای در امان ماندن از کرونا

عین الهی همچنین با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در جهان تاکید کرد: تصور پایان کرونا اشتباه است و حتما افرادی که ۶ ماه از زمان تزریق واکسن کرونا گذشته است برای تزریق دوز یادآور به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

او موجودی واکسن کرونا در مراکز واکسیناسیون را کافی عنوان کرد و افزود: بیماران قلبی عروقی، دیابتی، فشار خون، سالمندان، بیماران نقص ایمنی واکسیناسیون را جدی بگیرند.

وزیر بهداشت با اشاره به بستری پنج بیمار در بخش کرونا بیمارستان آیت الله خاتمی شهرستان خاتم گفت: متاسفانه دوره واکسیناسیون این افراد تکمیل نبود، چرا که راه در امان ماندن از موج جدید کرونا واکسیناسیون و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.