رئیسی در یزد:

سلایق سیاسی مانع توجه به اقتصاد و معیشت مردم نشود/ جریان انسجام و وحدت ملی ایران سرمایه است

رئیس جمهور گفت: جریان انسجام و وحدت ملی ایران سرمایه است و محور این انسجام رهبر معظم انقلاب است.

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان یزد گفت: جریان انسجام و وحدت ملی ایران سرمایه است و محور این انسجام رهبر معظم انقلاب است.

او افزود: همه باید تلاش کنیم سلایق سیاسی مانع توجه به اقتصاد و معیشت مردم نشود.

رئیس جمهور ادامه داد: ابر پروژه و طرح دولت اعتماد آفرینی و امید افزایی در دل مردم است که با اقدام، عمل، رفع موانع و باز کردن گره ها انجام می شود.

او با اشاره به پروژه ه ای نیمه تمام گفت: یکی از مشکلات، پروژه های نیمه تمام در کشور است که باید تلاش کنیم، تکمیل شود.

رئیسی با اشاره به اینکه زیر ساخت ها باید هر چه زودتر به سرانجام برسد، گفت: مهم نیست که پروژه ها به نام چه کسی تمام شود، مهم آن است که همه خدمات در سبد نظام جمهوری اسلامی ثبت  می شود.

رئیس جمهور اظهار داشت: باید از نیرو‌های بومی و ظرفیت بانوان در زمینه‌های مختلف کاری، تحصیلی و برای تصمیم گیری‌ها مهم استفاده شود.
او افزود: استان یزد، استان صنعتی، معدنی، گردشگری و دانش بنیان است و توانسته در تمام این زمینه‌ها حرف داشته باشد.

رئیسی با اشاره به اینکه معادن جزء ذخایر مهم کشور هستند و باید مشکلات آن‌ها در زمینه محیط زیست با نظر فنی و تخصصی رفع شود، تاکید کرد: هر گونه توسعه اقتصادی باید با حفظ و رعایت محیط زیست صورت گیرد احداث و شکل گیری هر واحد صنایع پایین دستی فولاد باید متناسب با موازین و نظارت محیط زیست فعالیت کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: کشور در زمینه‌های اقتصادی، تولید، تجهیزات و ماشین آلات، کشاورزی و صنایع رشد قابل توجهی یافته است.

او با اشاره سرعت صدور مجوز‌های واحد‌های تولیدی بیان کرد: سرعت عمل صدور مجوزه‌ها باید به گونه‌ای باشد که کار آفرین در انجام امور خود معطل نماند.

او افزود: این حضور متعلق به انقلاب و اسلام است و قشر‌های مختلف مردم یزد آمدند تا پیام امیدواری به امت مسلمان و ناامیدی به دشمنان انقلاب اسلامی را صادر کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: یزد هویت تمدنی و دینی و قرآنی و اهل بیتی دارد که سرمایه است و نباید به هیچ وجه مورد آسیب قرار گیرد. این استان با مردان و زنان بزرگ و مفاخر و چهره‌های نامداری و حضور جانانه در دفاع مقدس نام آور شده است.

او اظهار داشت: این هویت نباید در تهاجم فرهنگی آسیب ببینید به ویژه جوانان شور و شوق عجیبی دارند و مسئولان و فعالان فرهنگی باید توجه ویژه‌ای به فرهنگی داشته باشند.

رئیسی اظهار داشت: انسجام ملی که در یزد وجود دارد نباید مخدوش شود. هیچ کس درباره نظام و ولایت و انقلاب و شهدا اختلاف ندارد، بلکه در شیوه‌ها اختلاف نظر هستند که مساله‌ای طبیعی به شمار می‌آید.

او انسجام ملی را سرمایه عنوان کرد و گفت: محور این سرمایه هم رهبر معظم انقلاب به شمار می‌آیند. سلیقه سیاسی نباید به خدمت و گره گشایی به مردم سایه انداخته و مسائل حاشیه‌ای به متن و متن به حاشیه مبدل شود.

رئیس دولت سیزدهم افزود: ابرطرح ما در دولت باید اعتمادآفرینی و امیدآفرینی میان ملت باشد که با اقدام و عمل محقق می‌شود. اولین الزام این مساله داشتن روحیه تحول خواهی است و مدیری که شرایط مختلف برای آن فرقی نمی‌کند، به کار نمی‌آید و باید وارد میدان شود.

او تصریح کرد: طرح‌های نیمه تمام همه ما را رنج می‌دهد که باید آن‌ها را به سرانجام برسانیم و مهم نیست به نام کدام دولت و مسئول و نماینده تمام شود، همانگونه که رزمندگان در دفاع مقدس به این مساله توجه نداشتند.

رئیسی خاطرنشان ساخت: بودجه سفر‌های استانی باید تامین شود و این به کار و حرکت جهادی نیاز دارد و نمی‌توان با کار عادی به آن دست یافت. دولت ما باید صادق الوعد باشد و وعده‌ای نیمه تمام نماند و اگر محقق نشود هم صادقانه به مردم اعلام کنیم.

او گفت: استفاده از نیرو‌های بومی از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که نیروی تحصیلکرده در استان انتظار دارد بکار گرفته شود. از ظرفیت بانوان در جا‌های مناسب استفاده شود، زیرا بانوان باکفایت در عرصه‌های مختلف نقش آفرینی کرده اند.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: روحیه تحول گرایی بسیار مهم است و بدون این روحیه نمی‌توانید کار خاصی انجام دهید.

او یزد را استانی معدنی، صنعتی، گردشگری و علم و فناوری توصیف کرد و اظهار داشت: یزد می‌تواند در پرتو نیرو‌های زبده به عنوان کانون علم و فناوری و دانش بنیان مبدل شود. معادن هم جزو ذخایر جدی کشور به شمار آمده و نباید معطل بماند و شورای معادن باید به صورت مستمر برگزار و موانع برطرف شود. محیط زیست هم نظر فنی بدهد و در صورت مخالفت با طرحی به ارائه راهکار بپردازد.

رئیسی بر لزوم گفتگو میان مدیران تأکید کرد و گفت: مشکلات نباید به سطح جامعه کشیده شود چرا که ما به دنبال حل مساله هستیم و در دولت ما نباید از مسائل گذشت بلکه باید رسیدگی کرد و پرونده را به جایی رساند. هیچ مساله‌ای در نظام وجود ندارد که قابل حل نباشد و در روند اداری به بن بست برسد.

او با تأکید بر اینکه «نشد»، «نمی‌شود» و «نخواهد شد» در منطق ما وجود ندارد، خاطرنشان ساخت: کشور در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سرمایه ثابت، تولید، تجهیزات و صنعت رو به رشد بوده و وضعیت کشاورزی که منفی بوده هم به سوی مثبت شدن گام برمی دارد.

رئیس دولت سیزدهم هرگونه توسعه را منوط به محافظت از محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: اصلاح ساختار بودجه را هم در نظر داریم تا هرگونه ناترازی اعم از بودجه و بانک و صندوق بازنشستگی را رفع کنیم.

او بر لزوم حل مشکل شرکت‌های تعاونی تأکید کرد و گفت: کار‌هایی که مردم در آن مشارکت دارند بهتر و آسانتر به نتیجه می‌رسد. از نقش تعاونی‌ها و بخش خصوصی و مشارکت مردم در طرح‌های نیمه تمام استقبال می‌کنیم، زیرا مشارکت مردم یکی از راه‌های تکمیل طرح‌های نیمه تمام است و البته اصل و سود پول آنان باید تضمین شود.

رئیسی ادامه داد: مسئولان باید به وعده‌ها و مصوبات عمل کنند تا اعتماد مردم جلب شود. مدیرانی که انگیزه کافی برای کار ندارند در حاشیه قرار گیرند تا افراد باکفایت و تحول خواه وارد میدان شوند. در این میان به هیچ وجه تعارف نداشته باشید چرا که مانع رشد تحول و پیشرفت کشور می‌شود.

او درباره احداث برخی واحد‌های آلاینده در استان یزد بیان داشت: محیط زیست نباید به دلیل کارشناسی نادرست موجب توقف طرح‌ها شود و واحد‌های صنعتی نیز باید پیش از تاسیس به دریافت مجوز بپردازند. مسئولان صدور مجوز را تسریع کنند تا تولیدکنندگان دچار سرخوردگی نشوند.

مهلت دادن به کشاورزان خسارت دیده، پیگیری منطقه آزاد استان، استفاده از ظرفیت خیرین در ساخت مدارس و ساخت ویلایی مسکن نهضت ملی از دیگر سخنان مطرح شده از سوی رئیس جمهور در این نشست بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۳:۱۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
کدوم اقتصاد کدوم معیشت جناب رئیسی مثل اینکه دولت شما از اوضاع اقتصاد و گرونی ایران خبر ندارید بیکاری و تورم و گرونی داره بیداد میکنه از روزی میترسم که بحران مواد غذایی و بحران نان و گندم به وجود بیارید با این اقتصاد داغون
Iran (Islamic Republic of)
سام
۱۳:۱۳ ۲۵ دی ۱۴۰۱
کدوم اقتصاد کدوم معیشت جناب رئیسی مثل اینکه دولت شما از اوضاع اقتصاد و گرونی ایران خبر ندارید بیکاری و تورم و گرونی داره بیداد میکنه از روزی میترسم که بحران مواد غذایی و بحران نان و گندم به وجود بیارید با این اقتصاد داغون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۲۵ دی ۱۴۰۱
شما اینهمه تلاش میکنید،ومیگی. داره کار انجام میشهپس چرا هر روز زندگی مردم بدتر میشه؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
اینها خیلی خیلی حالشون خوشه !!!!
اینا انگار تو ایران نیستند و از تورم ،گرانی ، هزینه های فوق العاده ،درآمد فوق العاده پایین اکثر کارمندان و کارگران خبری ندارند !!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۴ دی ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور تا بحران نان به پایتخت نرسیده ی فکری هم برای نان کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
عدالت یعنی تقسیم مشکل ومنفعت وفشار به یک اندازه بر تمام اقشار وبرداشتن بار ازدوش فقرا نه با رفع مشکل ی قشر برقشر دیگیری فشار وارد شود چتری برروی تمام ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
جملات کلیشه ای وتکراری صحبت از رشد میکنه رشد چی نابودی ملت گرانی وفقر وبیکاری ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۱ ۲۴ دی ۱۴۰۱
مگه اقتصاد و معیشتی هم مونده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۲ ۲۴ دی ۱۴۰۱
چرا با مردم اینجوری میکنید
چرا شرکت مدیران خودرو هر روز میزاره رو قیمت خودروهاش
هیچ کسی هم پاسخگو نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۲۴ دی ۱۴۰۱
اینا شریک سود مافیای بنجل سازی هستند و امتیازات بیشماری از آنها می گیرند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۴۷ ۲۴ دی ۱۴۰۱
تا کشور به سمت صنعتی شدن پیش نره همین قدر اقتصاد داغونه و بیکار وجود داره. به جای اینکه سالانه چند هزار میلیارد بودجه پنهان و آشکار به برخی از سازمان ها مثل حو...ه عل.....یه بدید خرج صنعت و تولید در کشور کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۲۴ دی ۱۴۰۱
ای که دستت میرسد کاری بکن ! بنده ۳۲ بار ایران خودرو ثبت نام کردم همچنین برای پدر و برادرم ۲ تا خانواده هستیم هنوز ماشین ندارم و متاسفم که بعضیها واسه خودشون بازار درست کردن ! چرا باز ایران خودرو را خالی نمیکنید !؟ یا یه سوزن نمیزنید بترکه همه راحت شیم ! چجوری ادم به فکر اونطرف آب نیافته! از قدیم گفتند پدر باید آنقدر به بچه مخصوصا دخترش آنقدر محبت بکنه که دیگه نیازی به محبت دیگران خصوصا نا محرمان نداشته باشه ! قانون ایثارگری رو اکثر ادارات انجام دادند اما مخابرات هر بار شانه خالی میکنه ! مگه شما رئیس جمهور نیستید؟ ! مگه تو این کشور زندگی نمیکنید !؟ مگر قدرت ندارید !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۳ ۲۴ دی ۱۴۰۱
حاجی حاجی حاجی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۵۷ ۲۴ دی ۱۴۰۱
آقا تورم و گرانی را به نهایتش تو تاریخ ایران رسوندی استعفا بده سال اولت اینه سال آخرت چی میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۹ ۲۴ دی ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور وضع زندگی مردم خوب نیست . لطفاً واقع بین باشید.کو اون همه وعده وعید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۲ ۲۴ دی ۱۴۰۱
!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۳ ۲۴ دی ۱۴۰۱
آقای رئیس از معیشت مردم خبرت هست!؟؟؟؟؟؟??؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۸ ۲۴ دی ۱۴۰۱
کارت توانا فرهنگیان صادر، شارژ و فعال شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۲۴ دی ۱۴۰۱
من نمی دونم این فرهنگیان چه حسابی کردند که مدام در حال باجگیری از دولت
هستند ؟؟؟؟!!!

ی فرهنگی نهضتی ۵۵ ساله جدید الاستخدام حکمش از من کارمند رئیس اداره با سنوات ۲۴ سال خدمت رسمی و مدرک فوق لیسانس حداقل حکمش ۳ میلیون بیشتر است ؟؟؟؟؟!!!!

چرا باید در جامعه اینقد بی عدالتی و خوش اشتهایی باشد که دولت هرچه بیشتر به ی سر بذل و بخشش کند آن سری افراد بیشتر طلبکار شوند ؟؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۷ ۲۴ دی ۱۴۰۱
بله

مثل تورمی که فرمودی اول به نیم بعد به یک رقمی تبدیل کنی !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۲۴ دی ۱۴۰۱
نه اینکه معیشت کنونی ملت خیلی خیلی عالیه !!!!!!؟؟؟؟

مگه معیشتی برای مردم گذاشتی که بخوای مسئولان از آن غافل نشوند ؟؟؟!!!

واقعا تو دیگه کی هستی ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۹
۰۰:۰۷ ۲۴ دی ۱۴۰۱
مگه چیزی هم از معیشت مردم باقی گذاشتی با گوشت کیلوی ۳۰۰هزار که توجه هم بهش بکنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
سام
۲۳:۴۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
با افزایش تورم و گرونی و کم شدن ارزش پول ملی
اقتصاد ایران رو اقتصاد ونزوئلایی کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
صدای ما مردم عادی که به جایی نمیرسه مسئولین سایت yjc ازتون خواهش میکنم و قسم تون میدم به حضرت زهرا س که به‌گوش مسئولین برسونید یک برخورد قاطع با کشف حجاب بکنن بخدا میشه با همه چیز کنار اومد اما با بی حیایی و بی عفتی نمیشه

تو رو خدا به داد جوونها و بچه هامون برسید قبل از اینکه دیرتر بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
چرا حکم ممنوع الفعالیت مهران مدیری لغو شد!!؟؟؟؟یعنی هرکی دوست داره بیاد مردم را به آشوب تحریک کنه و بعدش دوباره به کار عادی خودش برگرده!!!!!!؟ متاسفم براتون اگر مهران مدیری دوباره بازی کنه
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۲۲:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
ازوقتی اومدی وضع مردم بدتر شده کجای کاری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
آقای رئیس جمهور ،مردم از دولت شما درخواست دارند از هدر رفت منابع جلوگیری کنید بخصوص انحراف روزانه ۵۰۰۰تن آرد یارانه ایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۲۳ دی ۱۴۰۱
مرگ بر منافقین و کفار.مرگ بر آمریکا.مرگ بر اسراییل.مرگ بر غرب گداهای داخلی
Iran (Islamic Republic of)
کمیل
۲۱:۰۳ ۲۳ دی ۱۴۰۱
درود خدا بر دکتر حسن روحانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۴ دی ۱۴۰۱
بابا این دیگه خیلی بده که تو حسن خوب حسابی می کنی
حسن کلید هم بسیار بد بود ولی به مراتب بهتر از این بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۲۳ دی ۱۴۰۱
قابل توجه مسؤلان این مانند دستور افزایش حقوق مالی کارمندان و بازنشستگان و کارگران است. خوبه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
این یعنی مبلغ پرداختی مالی که مثلا ۵ میلیون تومان است ۵۰ میلیون تومان شود .درسته؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
استاد جملات مجهول؛ نشود-بشود نیاورد-بیاورد نگوید-بگوید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
فعلا جت گرانی سرعت خوبی گرفته وحاضر به کاهش سرعت هم نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
اگه سلایق سیاسی وجود دارد که مانع توجه به اقتصاد و معیشت مردم می شوند اولا به مردم معرفی کنید ثانیا چون قدرت فائقه دست شماست. شما مسئول هستید که این موانع رو بردارید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۲۳ دی ۱۴۰۱
ما اگه نخوایم شما اقتصاد و معشیت مردم درست کنی باید چیگار کنیم .تا حالا خیلی زحمت کشیدید.بی ارزشترین پول دنیا اخر پیشرفت ترمز قطار پیشرفتو بکش
Denmark
ناشناس
۱۹:۳۹ ۲۳ دی ۱۴۰۱
جناب رئیسی، گرانی دارو، گرانی مسکن، گرانی طلا، گرانی خودرو و مشکلات دیگر روزانه در حال بیشتر شدن هستند. محرومیت بیشتری را شاهد هستیم. با این وضع ادامه زندگی برای ما سخت است. لطفا اجازه بدهید تا از مملکت بریم و پناهنده بشویم. باتشکر از سایت yjc.
Iran (Islamic Republic of)
آشتیانی
۱۹:۳۷ ۲۳ دی ۱۴۰۱
یه زمانی هم یک رئیس جمهور داشتیم حاضر نبود از توی اتاقش بیرون بیاد...؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۲۳ دی ۱۴۰۱
حاجی از شما بعید بود
رشد تورم
رشد قیمت طلا
رشد دلار
رشد قیمت ماشین
رشد قیمت خانه
رشد قیمت مرغ
رشد قیمت گوشت
کاهش سفره مردم
کاهش رفاه مردم
کاهش معیشت مردم
کاهش قدرت خرید مردم
دیدگاهم داره عوض میشه
فکر میکنم مردم باید اینقدر تو تنگنا باشند که فکر تو خیابون اومدن نداشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
حاج اسماعیل بویری منجی
۱۹:۱۱ ۲۳ دی ۱۴۰۱
چشم حتما
Iran (Islamic Republic of)
چ
۱۹:۰۸ ۲۳ دی ۱۴۰۱
خوبه