امام جمعه یزد:

توجه به مسائل دینی در ادوار گذشته راضی کننده نبود/ قاسم سلیمانی‌ها از دامن زن پرورش می‌یابند

آیت الله ناصری گفت: در سفر تاکید شد که علاوه بر توجه به مسائل معیشتی مردم به مسائل دینی جامعه نیز بیشترتوجه شود.

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اهیمت تقوا در آیات قرآن و احادیث معصومین اظهار کرد: تقوا یعنی خدا را در وجود خود بیاوریم، با خدا آشنا شویم و بدانیم در هر کاری پشتوانه و کمک کننده خداست.

او افزود: ما از خدا آمدیم، از خدا هستیم و باید به سوی او باز گردیم بنابراین در این مسیر خداوند مراحل و شرایطی را قرار داده تا برنامه ریزی کنیم، رشد کنیم و به خدا برسیم.

امام جمعه یزد اطاعت از دستورات خداوند را راه رسیدن به خدا دانست و گفت: هر چه از خدا دور شویم، وسوسه‌های شیطان بیشتر به سراغ ما می‌آیند؛ در زندگی وسوسه‌های زیادی وجود دارد که سعی می‌کند انسان را از مسیر خدا خارج کنند.

ناصری ادامه داد: ربوبیت، مالکیت و الهیت سه خصوصیت باری تعالی است؛ خداوند متعال مربی و تربیت کننده ما است و همانطور که در سوره ناس بیان شده خداوند مالکیت همه عالم را دارد و معبود ما است و باید عبادت خالصانه در برابر او داشته باشیم.

او با تاکید بر اهمیت ربوبیت، مالکیت و الهیت عنوان کرد: خداوند به پیامبر می‌فرماید که به این سه چیز پناه ببر تا از شر وسوسه‌های ناپیدا و خطورات قلبی که ممکن است باعث گناه شود در امان بمانی.

امام جمعه یزد عوض کردن جای خوب و بد با هم، گسترش شرک و کم ارزش کردن توحید را از شگرد‌های دشمن دانست و تصریح کرد: دشمنان اسلام تلاش می‌کنند تا با کم ارزش کردن ارزش‌های دینی و عوض کردن جای خوب و بد، به قلب و مغز جوانان کشور نفوذ کنند تا باور غلط را در این جوانان پرورش دهد.

ناصری ادامه داد: وسوسه‌هایی که در رسانه‌های بیگانه منتشر می‌شود می‌تواند شرایطی را به وجود آورد که انسان را از مسیر درست خارج کند و او را به انجام کار‌های نادرست وا دارد.

امام جمعه یزد در خطبه دوم خود با اشاره به میلاد با سعادت حضرت زهرا (س) و در ارتباط با مسئله زن اظهار کرد: در ارتباط با مسئله زن و مادر که هر دو یک خصلت کرامت گونه است که خداوند به انسان داده است.

او افزود: خداوند مخلوقات خود را به صرت زوج و مکمل یکدیگر آفریده است؛ خداوند زن را در جامعه مربی و معلم انسان و مرد را قیم و اداره کننده شئون زندگی قرار داده است.

ناصری ادامه داد: هر دو باید در کنار هم و برای یکدیگر عمل کنند تا رشته تکاملی قطع نشود؛ اگر زن و مرد وظایف خود را با هم انجام دهند و با هم هماهنگ باشند به نتایج خوبی در زندگی و عالم انسانیت خواهند رسید، اما اگر این دو در کنار هم نباشند، نتایج نامناسبی نسبت به عالم بشریت کسب خواهند کرد و به جنبه‌های معنوی و مادی انسان لطمه خواهد زد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه مقام زن در اسلام بسیار با عظمت است عنوان کرد: زن در دین اسلام از مقام بسیار بالایی برخوردار است و زمانی که در هیچ کجای دنیا به زن ارزش و اهمیت داده نمی‌شد، دین اسلام به بیان حقوق زن پرداخت.

او افزود: تربیت فرزند از مهمترین کار‌های یک زن است؛ قاسم سلیمانی‌ها از دامن زن پرورش می‌یابد و این خود بیانگر ارزش و اهمیت کار زن است.

ناصری ادامه داد: زن‌های ایرانی باید قدر خود را بدانند؛ بدانند که کرامت یک زن وابسته به نظر و تفکر جامعه نیست بلکه کرامت زن به تربیت انسان چه در محیط خانواده و چه درمحیط اجتماعی است، کرامت زن باید حفظ شود.

امام جمعه یزد با اشاره به دومین سفر ریاست جمهوری به استان یزد گفت: بحث آب در استان از اهمیت زیادی برخوردار بود که به لطف خدا و با برنامه ریزی‌هایی که شد، پروژه مهمی در روز گذشته برای تامین آب استان آغاز شد.

او افزود: در دولت‌های گذشته نسبت به دین مردم کم لطفی شده و در این سفر تاکید شد که علاوه بر توجه به مسائل معیشتی مردم به مسائل دینی جامعه نیز بیشترتوجه شود.

ناصری گفت: باید مسئولان کشور نسبت به اقدام دولت فرانسه و اهانت به حریم مرجعیت و ولایت پاسخ مناسب دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار