درآمد داور فوتبال برای هر بازی چقدر است؟

داور فوتبال کشورمان توضیحاتی را در خصوص مشکلات جامعه داوری ارائه کرد.

پیام حیدری در حاشیه کلاس نیم فصل داوران فوتبال کشور، اظهار داشت: کلاس خوبی برگزار شد. تست داوران در روز گذشته و کلاس دانش افزایی زیر نظر مسعود مرادی انجام شد. خیلی خوشحالیم مهدی تاج، دبیر کل و اعضای هیات رئیسه فدراسیون حضور داشتند. صحبت‌های داوران را شنیدند. جلسه‌ای هم با اعضای کمیته انضباطی داشتیم. بسیار مثمر ثمر بود. ان شاالله همه دست به دست هم بدهند که نیم فصل دوم خوب و بی سروصدایی داشته باشیم.

وی در مورد اعتراض باشگاه‌ها به داوری و نبود VAR، گفت: هفته گذشته در لالیگا با وجود VAR، اشتباهات داوری وجود داشت. داوران ما از سیستم رادیویی برخوردار نیستند. شاید پرچم ویبره نداشته باشند. با وجود تمام این ضعف‌ها قضاوت می‌کنند. با وجود این ضعف‌ها قضاوت‌های خوبی دارند. اشتباهات داوری وجود دارد، ولی با حداقل‌ها این داوری باز جای دفاع دارد. کمیته داوران تلاش می‌کند که با آرامش خاطر قضاوت کنند و ما ممنون هستیم.

داور فوتبال کشورمان در مورد گلایه‌های منصوری، عنوان کرد: او بزرگ ما است. درد و دل‌ها را گفت. امیدوارم این حرف‌ها وقتی شنیده شد، انجام هم بشود.

وی در مورد اینکه تعداد زیاد داوران به کیفیت داوری ضربه زده، گفت: افشاریان هم گفت. هرچه تعداد داوران کمتر باشد بیشتر قضاوت می‌کنند. من در این زمینه نمی‌توانم نظری بدهم. بزرگان داوری و کارشناسان باید نظر بدهند، ولی هرچه داور قضاوت‌های بیشتری داشته باشد اشتباهاتش کمتر می‌شود. با توجه به پروسه VAR تعداد داوران فرق می‌کند. برای این پروسه باید یک سری داور مشخص شوند. کار با آن‌ها شروع شود. این به کمیته داوران و فدراسیون فوتبال مربوط است. من تا هفته نهم قضاوت کردم. بعد از آن به علت جراحی ۵ هفته نبودم. یک ماه و نیم درگیر عمل جراحی بودم که موفقیت آمیز بود. بعد از بازی ذوب آهن و استقلال در مسیر برگشت به تهران مصدوم شدم. ۴۵ روز پیش عمل جراحی داشتم. خداراشکر تست بدنی‌ام هم را دیروز پاس کردم. ان شاءالله در نیم فصل دوم در خدمت هستم.

حیدری در مورد اینکه وقتی داوران مصدوم می‌شوند، آیا کمیته داوران و فدراسیون فوتبال هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند، اظهار داشت: هزینه‌ها را شخصی پرداخت کردم. اگربیمه ورزشی باشید که قطعا همه داوران هستند، مقداری از آن را بیمه پرداخت می‌کند. آن هم بستگی به پروسه عمل جراحی دارد.

داور فوتبال در خصوص اینکه تا هفته چندم تسویه حساب مالی صورت گرفته، عنوان کرد: واقعا خبر ندارم، ولی تسویه شد. مبلغی به حسابم به تعداد بازی ها، آمد.

وی در مورد اینکه آیا این مبلغ به نسبت پول‌هایی که بازیکنان می‌گیرند کم نیست، گفت: این صحبت‌ها همیشه شده، وقتی یک بازی فوتبال انجام می‌شود شاید با توجه به بازیکنان، یک تیم ۱۰۰ میلیارد و یک تیم ۵۰ میلیارد ارزش داشته باشد، ولی می‌بینیم کل تیم داوری و ناظر و نماینده فدراسیون ۲۰ میلیون تومان بگیرند. فکر می‌کنم جواب شما را توانستم بدهم!

حیدری در خصوص اینکه یک داور وسط برای هر قضاوت چقدر دریافتی دارد، عنوان کرد: حدود ۴ میلیون.

داور لیگ برتری فوتبال در مورد اینکه گفته می‌شود قرار است برای دریافت لایسنس VAR به قطر اعزام شوند، گفت: نه، تمام پروسه VAR‌در کشور خودمان انجام می‌شود. آن شرکت تضمین کرده کلا آموزش اینجا و در ورزشگاه‌های خودمان باشد. این پروسه حدود یکسال طول می‌کشد، ولی قطع به یقین کار‌های خوبی در حال انجام است. اگر VAR‌بیاید قول می‌دهم مشکلات ما هم کمتر می‌شود.

برچسب ها: داور ، لیگ برتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۴ ۲۴ دی ۱۴۰۱
برای ۹۰ دقیقه بازی فوتبال، ۴ میلیون به ی داور میدن تازه ناراضی هم هستن، اونوقت به استاد دانشگاه که جد و آباد خودش رو درآورده تا به این مرحله برسه، ساعتی ۶۰ هفتاد تومن میدن! واقعا چقدر اینجا عجیبه!
آخرین اخبار