مخالفان نتانیاهو تل آویو را تسخیر کردند

هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، امروز در شهر‌های تل آویو و حیفا علیه نخست وزیر این کشور تظاهرات کردند.

در تظاهرات علیه نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی، تلاش‌های او برای تضعیف سیستم قضایی تل آویو را محکوم کردند. نتانیاهو سعی دارد تا با تضعیف سیستم قضایی، مانع از تعقیب خود و متحدان افراطی اش به اتهام فساد و تروریسم شود.

«ایهود باراک» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی، طی یادداشتی، ضمن اعتراض به تشکیل کابینه کنونی به ریاست بنیامین نتانیاهو، ساکنان سرزمین‌های اشغالی را به تظاهرات و درگیری‌های خیابانی برای سقوط کابینه راست افراطی دعوت کرد.

تظاهرات امروز ساکنان سرزمین‌های اشغالی در اعتراض به طرح اصلاح سیستم قضایی این رژیم است. طرح موسوم به اصلاح سیستم قضایی که چند روز گذشته توسط لوین منتشر شده، با هدف کنترل کامل کابینه بر انتصاب قضات از جمله قاضی دیوان عالی رژیم صهیونیستی طراحی شده است. طرحی که قدرت دیوان عالی برای لغو قوانین و تصمیمات کابینه را به شدت محدود کرده و به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) این امکان را می‌دهد تا قوانینی را که دادگاه موفق به لغو آن‌ها شده، با موافقت تنها ۶۱ عضو، مجدداً وضع کند.

رسانه‌های عبری از زمان قدرت‌یابی کابینه جدید صهیونیست‌ها به ریاست نتانیاهو و همراهی کسانی همچون «ایتمار بن گویر» و «بزالل اسموتریچ»، گزارش‌هایی مبنی بر قصد این کابینه برای تضغیف سیستم قضایی تل‌آویو منتشر می‌کنند؛ چرا که نتانیاهو و بسیاری از متحدان افراطی‌اش پرونده‌هایی به جرم فساد و تروریسم دارند و تحت تعقیب قضایی هستند.

تغییراتی که یاریو لیوین، وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی  آن را در کنفرانس مطبوعاتی در کنست مشخص کرد، بشدت از قدرت دیوان عالی این رژیم خواهد کاست و به دولت اجازه خواهد داد که کمیته انتخاب قضات را در دست گیرد و همچنین به صورت گسترده از قدرت مشاوران حقوقی دولت نیز کم خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار