آغاز پویش نذر خون فاطمی در خراسان رضوی

پویش نذر خون فاطمی، چتری مهربانانه و به رنگ سرخ زندگانی بر سر بیماران و نیازمندان به خون در سرد‌ترین روز‌های خراسان رضوی آغاز شد.

محمد شریف‌الحسینی مدیر روابط عمومی و مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه بانوان به منظور ترویج فرهنگ اهدای خون در خانواده و در بین آتیه‌سازان فردای ایران اسلامی تلاش کنند، گفت: پویش نذر خون فاطمی با هدف بهبود وضعیت مشارکت اجتماعی، ارتقای سطح علمی و آگاهی بانوان در خصوص توجه به سلامت خود و نقش‌آفرینی بانوان برای ترویج بیش از پیش فرهنگ اهدای خون در خانوار‌ها و خاصه بین فرزندان آنان به عنوان نسل آتی کشور و با تمسک به سیره حضرت فاطمه زهرا (س) از ۲۳ تا ۳۰ دی ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.

او با اشاره به لزوم نقش‌آفرینی بانوان در راستای ترویج فرهنگ اهدای خون افزود: با توجه به اینکه بحث اصلی ما ترویج اهدای خون بین خانواده‌ها و تبدیل هر خانواده به یک پایگاه است، بانوان خود را در زمینه فرهنگ‌سازی اهدای خون بین خانواده‌ها آماده کنند چرا که اهمیت حضور زنان به علت محوریت آن‌ها در این زمینه و تاثیرگذاری آن‌هاست.

مدیر روابط عمومی و مسئول واحد برنامه‌ریزی، جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون خراسان رضوی پویش نذر خون فاطمی را چتری مهربانانه و به رنگ سرخ زندگانی بر سر بیماران و نیازمندان به خون در سردترین روز‌های سال در خراسان رضوی عنوان کرد.

شریف الحسینی با ا شاره به اینکه هر خانم در طول یک سال سه و هر آقا چهار نوبت می‌تواند خون اهدا کند، بیان کرد: این در حالی است که اغلب مردم از این موضوع بی‌اطلاعند که هر واحد اهدای خون با فرآورده‌های استحصالی از آن، نجات‌بخش جان سه بیمار مختلف است.

او تصریح کرد: تمام مراحل خون‌گیری با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در ایام کرونایی و با توجه به استاندارد‌های بین‌المللی و کشوری انتقال خون انجام می‌پذیرد. تمام کارکنان انتقال خون استان حداقل سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند و لذا از عموم زائران و مجاوران گرانقدر حضرت رضا (ع) خاصه از بانوان جهت پیوستن به این پویش دعوت به عمل می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.