آغاز طرح کهاب در جایگاه پمپ بنزین شهرکرد

طرح کهاب در یکی از جایگاه‌های پمپ بنزین شهرکرد آغاز می‌شود.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه خودرو‌ها اصلی‌ترین عامل انتشار آلایندگی هستند و بنزین خودرو به دلیل اینکه به سرعت تبخیر می‌شود و بخار آن به عنوان یک آلاینده در هوا پخش می‌شود، گفت: طرح کهاب (کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارات بنزین) یک طرح زیست محیط برای کاهش آلایندگی هوا در جایگاه‌های سوخت است.

وی افزود: در این طرح با تاکید وزارت نفت و سازمان حفاظت محیط‌زیست، در یک برنامه زمانبندی باید تمام جایگاه‌های سوخت کشور به طرح کهاب مجهز شوند.


بیشتر بخوانید


یوسف‌پور با اشاره به هفته هوای پاک با شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی اضافه کرد: در این هفته برنامه‌های مختلف از جمله نشست با تشکل‌ها و انجمن‌های زیست محیطی، بازدید از جایگاه‌های سوخت و مراکز معاینه فنی خودرو نشست با مسوولان قضایی استان در خصوص قانون هوای پاک، معرفی یک شهرداری برتر در زمینه اجرای نظام مدیریت سبز، نشست با مدیران پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی، از افتتاح نخستین خانه محیط‌زیست استان در این هفته خبر داد و گفت: این خانه با ایجاد فضای فرهنگی و پرنشاط، باعث حضور آگاهانه، داوطلبانه و موثر مردم در عرصه محیط زیست می‌شود و به مدیریت محلی حفاظت و بهسازی محیط‌زیست کمک می‌کند.

برچسب ها: محیط زیست ، طرح کهاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار