آلمان انتقال سامانه پاتریوت به لهستان را آغاز کرد

برلین انتقال سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به لهستان را آغاز کرده است و پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک ۳ سامانه به لهستان تحویل داده شود.

بر اساس گزارش‌های خبرگزاری آلمان (DPA) برلین انتقال سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت به لهستان را آغاز کرده است و اولین سربازان آلمانی در حال حاضر به این کشور اعزام شده‌اند.

پیش‌بینی می‌شود در آینده نزدیک ۳ سامانه به لهستان تحویل داده شود. این تحویل درپی امتناع قبلی مقامات آلمانی از تأمین سامانه‌های دفاع هوایی به اوکراین صورت می‌گیرد.

این در حالی است که پیش از این مدیر عامل شرکت تجهیزات دفاعی «راین متال» آلمان در هشدارای اعلام کرد که تانک‌های «لئوپارد» اکنون آماده ارسال به اوکراین نیستند و برلین می‌تواند آن‌ها را سال آینده میلادی تحویل دهد.

در همین حال خبرگزاری آرتی گزارش داده است «میخائیل پودولیاک» مشاور «ولادیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین فاش کرد که نیرو‌های اوکراینی قادر خواهند بود تا ظرف چند ماه یا حتی هفته‌های آتی استقرار سامانه‌های دفاع هوایی پاتریوت ساخت آمریکا را آغاز کنند.

میخائیل پودولیاک گفت که نیرو‌های کی‌یف احتمالاً می‌توانند از پاتریوت‌ها در میدان نبرد «نزدیک به اواسط بهار» استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۴ ۲۷ دی ۱۴۰۱
اگه این دست اوکراینیا برسه کار نیرو هوایی روسیه خیلی سخت میشه
آخرین اخبار