هشدار روسیه به انگلیس: تانک‌هایتان در اوکراین خواهند سوخت

سخنگوی کرملین در واکنش به تصمیم انگلیس برای فرستادن تسلیحات پیشرفته‌تر به اوکراین گفت این تانک‌ها مانند تسلیحات پیشین در اوکراین خواهد سوخت.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین می‌گوید تانک‌هایی که انگلیس قصد دارد به اوکراین بفرستد «خواهند سوخت» و به غرب هشدار داد که ارسال دور جدید ارسال تسلیحات پیشرفته‌تر به اوکراین، نتیجه جنگ را تغییر نخواهد داد.

به گزارش رویترز، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره تانک‌های انگلیسی که به زودی راهی اوکراین می‌شوند گفت: «آن‌ها (مقامات انگلیس) از اوکراین به عنوان ابزاری برای دستیابی به اهداف ضد روسی خود استفاده می‌کنند».

پسکوف گفت: «این تانک‌ها در حال سوختن هستند و مانند بقیه [تسلیحات ارسال شده] خواهند سوخت. تدارکات جدید از سوی کشور‌هایی مانند انگلیس و لهستان وضعیت را تغییر نخواهد داد، ارسال تسلیحات جدید در واقع تلاشی برای پایان دادن به درگیری بود، اما در نهایت مشکلات بیشتری برای اوکراین به همراه خواهد داشت».

گفتنی است، انگلیس روز شنبه اعلام کرد که ۱۴ تانک جنگی اصلی چلنجر ۲ و سایر پشتیبانی‌های توپخانه‌ای پیشرفته خود را در هفته‌های آینده به اوکراین ارسال خواهد کرد. آمریکا و متحدانش تا کنون، ده‌ها میلیارد دلار تسلیحات از جمله سیستم‌های موشکی، هواپیما‌های بدون سرنشین، خودرو‌های زرهی و سیستم‌های ارتباطی را به اوکراین فرستاده‌اند.

پوتین در مصاحبه‌ای که روز یکشنبه پخش شد، گفت که عملیات نظامی در اوکراین شتاب مثبتی یافته است و امیدوار است که پس از کنترل شهر «سولدار» در شرق اوکراین، سربازانش پیروزی‌های بیشتری به دست آورند.

متحدان اوکراین قرار است روز جمعه در «رامشتاین» آلمان دیدار کنند تا درباره فرستادن تسلیحات بیشتر به این کشور بحث کنند. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان تحت فشار است تا اجازه دهد تانک‌های جنگی لئوپارد ۲ را به اوکراین صادر کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۲۶ دی ۱۴۰۱
انگلیس ککش هم نمی گزه چون تانکهای درجه مرده شور بردیش رو داده اوکراین
آخرین اخبار