کشت گندم و جو در ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد

سرپرست مدیریت زراعت سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از کشت گندم و جو در ۱۲۰ هزار هکتار از مزارع استان خبر داد.

احمدی با اشاره به اینکه کشت پاییزه گندم و جو در مزارع کهگیلویه و بویراحمد به پایان رسید، گفت: امسال ۷۰هزار و۵۰ هکتار گندم دیم،۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی،۲۶ هزار هکتار جو دیم و ۲ و ۶۰۰ هکتار جو آبی در مزارع کهگیلویه و بویراحمد کشت شده است.

او افزود: با توجه به بارندگی‌های مطلوب پاییز و زمستان امسال میزان کشت محصولات زراعی گندم و جو در استان بیشتر از هدفگذاری بوده است.

احمدی تاکید کرد:دولت با تامین نهاده‌های کشاورزی مانند کود، کشت‌های قراردادی و طرح‌های جهش تولید از بهره برداران تولید کننده محصولات حمایت می‌کند.

معاون تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز خاطرنشان کرد:براساس راهبرد دولت در این طرح‌ها بذر، کود، سم و بیمه محصولات کشاورزی توسط طرف قرارداد تامین و پس از برداشت و تحویل محصول از مطالبات کشاورزان کم می‌شود.

حصار عنوان کرد: تعهد اولیه دولت برای اجرای طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان ۶۰ هزار هکتار و طرح کشت قراردادی ۲۱ هزار هکتار است که این طرح برای محصولاتی، چون گندم، جو، کلزا، علوفه، نخود و گلرنگ اجرا می‌شود.

او با اشاره به اینکه در طرح جهش در دیمزار‌های استان ۶۰ کارشناس از ابتدای تولید تا پایان مراحل برداشت بهره برداران را در انجام عملیات، کاشت، داشت و برداشت کشاورزان همراهی می‌کنند تاکید کرد: کشاورزی اصولی یکی از مهمترین مزایای این طرح در استان است.

حدود ۹۰ هزار هکتار از ۱۳۳ هزار هکتار زمین زراعی کهگیلویه و بویراحمد دیم و بقیه آبی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.