ثبات شرایط ابتلا به کرونا در گلستان

رییس مرکز بهداشت گلستان گفت: در حال حاضر نشانه‌هایی از ورود به موج هشتم شیوع کرونا در گلستان مشاهده نشده و شرایط در ثبات است.

شبیهی گفت: در استان گلستان بیش از ۹۵ درصد واجدین شرایط دز اول واکسن کرونا، حدود ۹۰ درصد دز دوم و ۵۰ درصد دز سوم را تزریق کرده اند.

او افزود: در بیشتر بیمارانی که به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند علائم سرماخوردگی میبینیم، اما با توجه به شیوع موج هشتم کرونا در اکثر کشور‌ها انتظار داریم موج هشتم این بیماری به کشور ما هم برسد.

شبیهی گفت: گرچه شرایط ابتلا به کرونا در استان به ثبات رسیده است، اما نباید به این امر اکتفا کنیم و از افرادی که ۶ ماه از نوبت دوم، سوم و یا یادآور واکسیناسیون آن‌ها می‌گذرد ویا افرادی که مبتلا به بیماری زمینه‌ای هستند می‌خواهیم واکسیناسیون را جدی بگیرند.

رییس مرکز بهداشت گلستان در برنامه تلویزیونی سیمای گلستان گفت: انتظار داریم مردم در تجمع‌ها فاصله اجتماعی را رعایت و حتما از ماسک استفاده کنند و چنانچه علائم سرماخوردگی دارند در خانه استراحت کنند.

شبیهی ادامه داد: با توجه به برودت هوا در اکثر نقاط کشور از مردم می‌خواهیم مراقبت‌های لازم را داشته باشند تا کمتر درگیر ابتلا به سرماخوردگی شوند.

او افزود: در حال حاضر ابتلا به آنفلوانزا در استان هم سیر نزولی داشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.