فعالیت ۳۴ پروژه مهم در حوزه راه چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۳۴ پروژه مهم در چهارمحال و بختیاری برای ساخت ۱۷۷ کیلومتر راه فعال هستند.

حسینعلی مقصودی گفت: در حوزه راه استان چهارمحال و بختیاری ۳۴ پروژه بزرگ با ۱۷۷ کیلومتر راه وجود دارد که از این مقدار ۱۲۰ کیلومتر آن به صورت بزرگراه و ۵۴ کیلومتر راه اصلی در حال ساخت است، ده تونل با ۱۲/۵ کیلومتر و ۶ تقاطع غیر همسطح نیز در حال ساخت است.

وی افزود: تا امروز حدود ۳۰۸ کیلومتر بزرگراه در استان چهارمحال و بختیاری واقع شده است که ۱.۶ درصد بزرگراه‌های کشور در استان ما است و ۳.۱ درصد معادل ۷۸۸ کیلومتر سهم ما از راه‌های اصلی در کشور است، همچنین ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی در استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: محور کنار گذر سامان، احداث باند دوم بن-لاران، تکمیل محور شهرکرد-بروجن و بروجن-لردگان، لردگان-ایذه و کمربند شمالی بروجن، تکمیل محور گندمان-بلداجی، کوشکی-پل قره، شهرکرد-شلمزار، محور گورمیزه اردل، احداث تونل چری و ... از عمده پروژه‌های راه استان چهارمحال و بختیاری هستند.

مقصودی ادامه داد: حدود یک هزار و ۷۳۵ میلیارد تومان قرارداد در حال احداث تنها در حوزه راه است، در سال جاری محور‌هایی همچون محور باباحیدر-چلگرد به طول ۳۵ کیلومتر، حاشیه زاینده رود به طول ۵۰ کیلومتر، ورودی شهر اردل و کمربندی آن و محور سورشجان-سودجان مجوز ماده ۲۳ نداشتند که مجوز آن‌ها اخذ شد.

وی با اشاره به اینکه سه هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر رییس جمهور در زمینه راه و راه آهن استان بود، گفت: تا کنون ۶۱۷ میلیارد تومان از این اعتبارات یعنی حدود ۳۹ درصد ابلاغ شده است و از کل پروژه‌های سفر ریاست جمهوری تخصیص یافته به استان، ۳۴.۲۸ درصد در حوزه راه و راه آهن بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ادامه داد: با توجه به اعتبارات خوب تخصیص یافته، پیشرفت راه آهن استان ۵۰ درصد است و دیگر پروژه‌ها پیشرفت خوبی داشتند. شروع محور لردگان-ایذه در سال جاری از طریق تهاتر نفت صورت گرفته که قرارگاه خاتم حدود ۲۵ کیلومتر این مسیر را با بیش از هزار میلیارد تومان شروع کرده است.

مقصودی به سایر پروژه‌ها با منابع استانی نیز اشاره کرد و افزود: بیش از ۴۰ پروژه شامل فرهنگسرا، پزشکی قانونی، ساختمان فرمانداری و بخشداری، زمین چمن، سالن ورزشی و ... نیز در مجموع حدود ۸۰ میلیارد تومان مصوبات استانی دارند و در حال تکمیل هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۹:۰۰ ۲۸ دی ۱۴۰۱
راه آهن درون استانی و بین استانی از اولویتهاست
#راه آهن اتصال استان به بنادر
#اتصال استان به بنادر
#راه آهن _بختیاری
آخرین اخبار