صدور هشدار سطح نارنجی تشدید بارش ها در نواحی جنوب غرب

کارشناس هواشناسی گفت: امروز هشدار سطح نارنجی برای تشدید بارش ها در نواحی جنوبی غربی کشور صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: در حال حاضر هشدار سطح نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه بارشی  برای امروز صادر شده که زمینه ساز بارش برف، رخداد مه، کولاک برف و کاهش دید می شود.

به گفته کارشناس هواشناسی،  مناطق درگیر این سامانه بارشی  استان های کهگیلویه و بویراحمد، جنوب اصفهان، کرمان، یزد، خراسان جنوبی، شمال فارس است.

او می‌گوید: اختلال در سفرهای بین شهری و داخل شهر، اختلال در فعالیت های عمرانی، اختلال در ناوگان حمل و نقل، رخداد بهمن، خسارت به صنعت کشاورزی و اختلال در انتقال منابع انرژی بویژه برق و گاز از اثرات این سامانه بارشی است. 

گفتنی است افراد ضمن پرهیز از سفرهای غیر ضرور از فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایرکوچ‌روزدودن اجتناب کنند.همچنین زدودن برف سنگین از روی درختان جهت جلوگیری از شکستن شاخه ها، برف روبی و اطمینان از استحکام سازه های موقت، واحدهای دامداری و گلخانه ها و تامین سوخت کافی در سالن های پرورشی، نگهداری و انتقال دام ها به مکان های امن، انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از خسارات احتمالی، توسط شهرداری‌‌‌ها، راهداری‌ها، آب و فاضلاب شهری، دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرائی مسئول، نمک پاشی معابر و مدیریت مصرف و انتقال منابع انرژی بویژه گاز و برق  را هم وطنان در دستور کار خود قرار دهند.

 

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار