احکام اعتکاف برای مردم بیان شود

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت:باید با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله رسانه ملی به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در نشست اعضای ستاد اعتکاف استان ضمن تاکید بر رعایت احکام شرعی در برگزاری مراسم اعتکاف گفت:مساجد محوری و جامع در سطح محلات در برگزاری مراسم اعتکاف اولویت دارند و باید تمرکز بیشتری روی این مساجد داشته باشیم و با استفاده از ابزار‌های مختلف از جمله رسانه ملی به بیان احکام اعتکاف جهت افزایش آگاهی مردم بپردازیم.

وی افزود: گام نخست کار این است که مصداق مسجد جامع در محلات تعریف و بر اساس آن مساجد محوری را انتخاب و اقدام برای برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم اعتکاف داشته باشیم.

امام جمعه زاهدان بیان داشت: یکی از اهداف اعتکاف گوشه نشینی و افزایش ارتباط با خداوند متعال است، اما متاسفانه گاهی در برگزاری مراسم دچار افراط و تفریط می‌شویم به گونه‌ای که یا حجم برنامه و سخنرانی‌ها زیاد است که فرد زمان کافی برای راز و نیاز با خداوند را ندارد و یا بالعکس هیچ گونه برنامه‌ای تدارک دیده نشده تا فرد معتکف در افزایش ارتباط با خداوند مورد تذکر قرار گیرد و کاملا به حال خود رها شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی بر لزوم ترویج فریضه اعتکاف در سطح جامعه تاکید و در این جهت ملاحظاتی را مطرح نمود و اظهار داشت: ثبت مرخصی و حضور کارکنان ادارات در مراسم اعتکاف نباید به گونه‌ای باشد که کار مردم بر زمین بماند و باید در این جهت تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی ادامه داد: حضور اقشار خاص جامعه از جمله دانشجویان و دانش آموزان در مراسم اعتکاف حائز اهمیت بوده و فواید مختلفی دارد و این جهت نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: دریافت هزینه از معتکفین به گونه‌ای برنامه ریزی شود که میزان مبلغ دریافتی مشخص و افراد نیازمند تنها در حد توان خود پرداخت داشته باشند و الباقی مبالغ از سوی کمک‌های خیرخواهانه نهاد‌ها و خیرین تامین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین محامی خاطر نشان کرد: نباید از فضیلت اعتکاف در ماه مبارک رمضان قافل شویم بلکه باید با برنامه ریزی درست و مناسب آن هم در استان تلفیقی همچون سیستان و بلوچستان اقدام به برگزاری مراسم اعتکاف در روز‌های پایانی ماه مبارک رمضان داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار