رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در یک هفته گذشته ۸ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن به این مرکز اعلام شده است.

 رضا پیرا اظهار داشت: در مدت هفته قبل (۱۸ لغایت ۲۴ دی ماه) هزار و ۱۵۹ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی و ۶ هزار و ۵۳۸ پاسخ به تماس با مرکز EOC، توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: ماموریت‌های مذکور که با اعزام آمبولانس همراه بوده است شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که در کل ۸۲۰ مورد این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است.

اوافزود: ۲۰۱ مأموریت مربوط به حوادث تصادفی و ۱۳۸ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی بوده که منجر به اعزام ۱۹۵ مصدوم حوادث تصادفی و ۴۷۳ مصدوم ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان شد.

پیرا ادامه داد: در مدت مذکور به ۲۶۱ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۶۲ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی در محل حادثه توسط نیرو‌های اورژانس ۱۱۵ خدمات ارائه شد.

او بیان کرد: ۵۹ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۴۳ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

پیرا با بیان اینکه در یک هفته گذشته ۳۷ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۸ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن بوده است، بنابراین لازم است هم استانی‌های عزیز با سرد شدن هوا و استفاده از تجهزات گرمایشی، اقدامات احتیاطی لازم را به عمل آورند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.