ثبت بیش از ۷ هزار تماس تلفنی با اورژانس ۱۱۵ کردستان

طی یک هفته گذشته بیش از ۷ هزار تماس با مرکز EOC، مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: در مدت هفته گذشته ، بیش از هزار و ۳۰۴ ماموریت ارائه خدمات فوریتی پزشکی به بیماران و مصدومین توسط مدیریت اورژانس پیش بیمارستان و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان به ثبت رسیده است.

رضا پیرا با بیان اینکه، در این مدت در مرکز EOC بیش از ۷ هزار تماس‌های تلفنی مبنی بر درخواست ارائه خدمات فوریتی یا گزارش حوادث و دریافت مشاوره‌ها به ثبت رسیده، گفت: ماموریت‌ها شامل حوادث تصادفی، غیر تصادفی، مسمومیت‌ها و بیماری‌ها بود که در کل ۸۶۷ مورد این ماموریت‌ها مربوط به بیماری‌ها است.

او با اشاره به انجام ۲۷۳ مأموریت انجام شده مربوط به حوادث تصادفی و ۱۶۶ مورد ناشی از حوادث غیرتصادفی طی هفته گذشته، ابراز کرد: در این ماموریت ها ۲۵۴ مصدوم مربوط به حوادث تصادفی و ۵۲۲ مورد ناشی از حوادث غیر رانندگی به بیمارستان‌های استان اعزام شده اند.

پیرا از ارائه خدمات فوریتی در محل حادثه به ۳۲۶ مصدوم بر اثر حوادث تصادفی و ۶۸ مصدوم دیگر به دلیل حوادث غیر تصادفی خبر داد و گفتد: ۶۵ مورد از ماموریت‌های ثبت شده در این مدت مربوط به بیماری‌های قلبی و ۵۰ مأموریت نیز تنفسی بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در مدت هفته قبل ۴۱ مورد مسمومیت در استان به مرکز پیام ۱۱۵ گزارش شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۰ مورد مسمومیت با گاز منواکسید کربن اعلام شده است.

گفتنی است؛ در مدت زمان مذکر ۳۲۳ مورد تماس تلفنی مزاحمت با اورژانس ۱۱۵ به ثبت رسیده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.