امیدواری سازمان ملل به حل بحران نفتکش صافر در سواحل یمن

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرد این سازمان بیش از هر زمان دیگر امیدوار است که بحران نفتکش صافر حل شود.

فرحان حق اعلام کرد این سازمان بیش از هر زمان دیگر به کمک به طرف‌های یمنی برای حل مشکلات و تهدیداتی که ممکن است نفتکش لنگر انداخته صافر در سواحل یمن ایجاد کند، نزدیک شده است.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: چالش و مشکل اصلی، خرید نفتکش بزرگتر و حجیم‌تر از نفتکش صافر برای انتقال نفت از آن است.

وی افزود: ما به نفتکش بزرگ نیاز داریم که شانس فراهم کردن این گونه کشتی‌ها ظرف ماه‌های گذشته بسیار کاهش یافته است و علت آن به حوادث اوکراین باز می‌گردد. به همین خاطر، ما در حالیکه آماده انجام این عملیات می‌شدیم، هزینه اجاره یا خرید این نوع کشتی‌ها بسیار افزایش یافت و اکنون هزینه آن در مقایسه با گذشته و مبلغی که در بودجه برای طرح‌های اصلی لحاظ شده بود، پنجاه درصد بیشتر شده است. از همین رو ما با برخی هزینه‌های اضافی روبرو هستیم در حالیکه پیدا کردن کشتی مناسب کاری سخت است اما به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

گفتنی است نفتکش صافر حاوی بیش از یک میلیون بشکه نفت، حدود پنج سال است که در سواحل بندر الحدیده لنگر انداخته است و بسیاری درباره پیامد‌های فرسوده بودن این کشتی و نشت نفت به موتور خانه آن و وقوع فاجعه زیست محیطی هشدار داده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار