سرما تردد کامیون های باری در مرز دوغارون را کاهش داد

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: سرما طی چند روز اخیر ورود کامیونهای حامل بار از سمت افغانستان به مرز دوغارون را به میزان بیش از ۳۰ درصد کاهش داد.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: سرما طی چند روز اخیر ورود کامیونهای حامل بار از سمت افغانستان به مرز دوغارون واقع در شهرستان تایباد خراسان رضوی را به میزان بیش از ۳۰ درصد کاهش داد.

جواد جعفری افزود: این مشکل باعث شد که ورود کامیونها از مرز افغانستان به استان خراسان رضوی در مرز دوغارون از ۲۰۰ تا ۲۵۰ دستگاه در روز به ۷۰ تا ۸۰ دستگاه کاهش یابد.

وی اظهار داشت: این در حالی است که در این مدت خروجی کامیونها از مرز دوغارون طبق روال گذشته روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ دستگاه بوده است.

جعفری بیان کرد: سرما باعث یخ زدگی و بروز مشکل برای ناوگان افغانستانی در گمرک اسلام قلعه شده بود اما هیچ مشکلی از ناحیه گمرک خراسان رضوی و خروج کامیونها وجود نداشته است.

ناظر گمرک خراسان رضوی گفت: در طول روزهای گذشته با وجود دمای چند درجه زیر صفر مرزهای استان هیچ یک از گمرکات خراسان رضوی در مرزهای ترکمنستان و افغانستان حتی برای یک ساعت تعطیل نشد و خدمات رسانی همه دستگاه های اجرایی در مرز استان تداوم داشته است.

جعفری اضافه کرد: شدت سرمای روزهای گذشته فعالیت بازارچه های مرزی خراسان رضوی را نیز مختل نکرد و در این مدت کسب و کار در آنها در جریان بود.

دوغارون پر رونق‌ترین گمرک خراسان رضوی است و پس از گمرک مشهد تنها گمرک مستقل در این استان محسوب می‌شود که تقریبا تمام ترانزیت کالا به افغانستان از طریق آن صورت می‌گیرد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق ۵۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان دارد که این مرز در محدوده شهرستان های قوچان، درگز، کلات، سرخس و صالح‌آباد واقع است.

برچسب ها: دوغارون ، سرما ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار