از رفع تصرف اراضی ملی در سرچهان تا کشف ۶۰ راس دام قاچاق

مهم‌ترین حوادث ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

مهم‌ترین حوادث روز چهارشنبه ۲۸ دی‌ماه ۱۴۰۱ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف مواد از وانت نیسان

فرمانده انتظامی نی‌ریز گفت: در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان، ۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

سرهنگ عظیم‌اله کرمی گفت: در راستای طرح برخورد با قاچاقچیان، روز گذشته مأموران انتظامی نی‌ریز هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو ۴۷ کیلو و ۸۰۰ گرم تریاک کشف و راننده نیز دستگیر شد.

فرمانده انتظامی نی‌ریز با بیان اینکه راننده قاچاقی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد، گفت: برخورد با سوداگران مرگ یکی از اولویت‌های اصلی این فرماندهی است.

کشف فلزیاب قاچاق در کوه‌چنار

فرمانده انتظامی کوه‌چنار از کشف یک دستگاه فلزیاب قاچاق به همراه متعلقات آن در بازرسی از یک سواری خبر داد.

سرهنگ لطف الله محمّدی گفت: ماموران پاسگاه انتظامی ابوالحیات این فرماندهی حین اجرای تور ایست و بازرسی مقطعی به یک سواری مشکوک و آن را متوقف کردند.

او گفت: در بازرسی از این خودرو یک دستگاه فلزیاب قاچاق به همراه متعلقات مربوطه و یک عدد شوکر کشف و راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

فرمانده انتظامی کوه‌چنار با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را یک میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت اطلاع از فعالیت‌های این دسته از افراد سودجو، مراتب را در اسرع وقت از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

در بازرسی از پژو تریاک کشف شد

فرمانده انتظامی لامرد از کشف ۷۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک در بازرسی از سواری پژو پارس خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع‌پور گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران انتظامی لامرد حین گشت‌زنی در محور‌های مواصلاتی به یک سواری پژو پارس مشکوک و دستور ایست را صادر کردند که راننده بدون توجه اقدام به فرار کرد.

او گفت: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف و راننده و سرنشین را نیز دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی لامرد با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو ۷۲ کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک کشف شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

در قیروکارزین احشام قاچاق کشف شد

فرمانده انتظامی قیروکارزین از کشف ۴۳ رأس گوسفند قاچاق در بازرسی از یک دستگاه وانت نیسان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قربانعلی روستا گفت: ماموران پلیس آگاهی قیروکارزین حین گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، به یک دستگاه وانت نیسان حامل احشام مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او گفت: ماموران در بازرسی از آن خودرو، ۴۳ رأس گوسفند قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل از سازمان دامپزشکی بود کشف و راننده را نیز دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی قیروکارزین با اشاره به اینکه ارزش احشام کشف شده برابر نظر کارشناسان ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: رانند با تشکیل پرونده روانه دادسرا شد.

مزاحم سایبری در دام پلیس فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از دستگیری عامل مزاحمت سایبری برای زن جوان در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار گفت: با دریافت مرجوعه قضائی از سوی خانمی جوان مبنی بر هتک حیثیت و ایجاد مزاحمت برای وی در شبکه اجتماعی اینستاگرام، موضوع در دستور کار تیمی از کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او گفت: شاکی پرونده اعلام داشت فردی ناشناس در شبکه اجتماعی اینستاگرام از هویت وی سوء استفاده کرده و با به دست آوردن عکس‌های خصوصی و بارگذاری آنان در شبکه‌های اجتماعی موجب آبروریزی برای وی و خانواده اش شده است.

سرهنگ جوکار گفت: کارشناسان پلیس فتا پس از یک سری تحقیقات فنی در فضای سایبر متهم که خانمی ۲۷ ساله و از بستگان شاکیه بود را شناسایی و به پلیس فتا احضار کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: متهمه در ابتدا منکر هرگونه عمل مجرمانه نسبت به شاکی بود، اما بعد از رویارویی با ادله مجرمانه به جرم خود اعتراف و انگیزه اش را حسادت و دشمنی با شاکیه عنوان کرد.

این مقام انتظامی با اشاره به معرفی متهمه به مرجع قضائی، عنوان کرد: هتک حیثیت و اشاعه اکاذیب جرم است و علاوه بر این هیچ عمل مجرمانه‌ای در فضای مجازی بدون مجازات و پیگرد قانونی نمی‌باشد؛ لذا آن دسته از افرادی که سهواً یا عمدا مرتکب چنین اعمالی می‌شوند، بایستی خود را آماده پاسخگویی و تحمل مجازات قانونی بدانند.

کشف احشام سرقتی در پاسارگاد

فرمانده انتظامی پاسارگاد از کشف ۱۷ رأس احشام سرقتی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مصطفی توکلی گفت: در پی وقوع سرقت ۱۷ راس گوسفند از دامداری در یکی از روستا‌های حوزه استحفاظی کلانتری ۱۱، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان پاسارگاد قرار گرفت.

او گفت: ماموران انتظامی بلاقاصله با اجرای طرح مهار در خروجی‌های حوزه استحفاظی و استفاده از ظرفیت مشارکت عمومی در جهت همکاری با پلیس از طریق رد زنی مسیر دام را مشخص کردند.

سرهنگ توکلی عنوان کرد: با توجه شرایط کوهستانی منطقه، سارقین احشام را در تپه‌های اطراف امام زاده عقیل رها و ماموران انتظامی موفق شدند ۱۷ راس دام مسروقه را کشف کنند.

فرمانده انتظامی پاسارگاد با بیان اینکه تلاش برای دستگیری سارقین متواری با جدیت ادامه دارد، گفت: احشام مکشوفه با هماهنگی مرجع قضائی تحویل مالباخته شد.

دستگیری سارق و کشف ۷ فقره سرقت در کوار

فرمانده انتظامی کوار گفت: سارق اماکن خصوصی با ۷ فقره سرقت در این شهرستان دستگیر شد.

سرهنگ سیدرحمان هاشمی، مبارزه با سارقان و پیشگیری از وقوع سرقت را مهمترین وظیفه و اولویت کاری فراجا عنوان کرد و اظهار داشت: پلیس با برخورد قاطع با سارقان و مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به ویژه در مناطق جرم‌خیز محیط را برای فعالیت‌های مجرمانه ناامن می‌کند.

او گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان کوار، پیگیری و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

فرمانده انتظامی کوار گفت: مامورین کلانتری مرکز تحقیقات خود را آغاز و موفق شدند در این خصوص یک سارق را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را دستگیر کنند.

سرهنگ هاشمی گفت: سارق در تحقیقات پلیس به ۷ فقره سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

رفع تصرف اراضی ملی در سرچهان

فرمانده انتظامی سرچهان از رفع تصرف ۵۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به ارزش ۵ میلیارد ریال خبر داد.

سرهنگ محسن لشکری گفت: در پی شکایت نماینده اداره منابع طبیعی "سرچهان" مبنی بر یک فقره زمین خواری در منطقه "کره‌ای"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از هماهنگی با مرجع قضائی، ماموران انتظامی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی به محل مورد نظر اعزام شدند، گفت: در این خصوص ۵۰ هزار متر مربع از اراضی ملی رفع تصرف و به بیت‌المال بازگردانده شد.

فرمانده انتظامی سرچهان با اشاره به اینکه ارزش اراضی ملی رفع تصرف شده برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

هشدار‌های پلیس آگاهی فارس

رئیس پلیس آگاهی استان هشدار‌های پلیسی پیشگیری از سرقت مغازه را به شهروندان ارائه داد.

سرهنگ کاووس حبیبی گفت: استفاده از دوربین‌ها و سیستم‌های هشدار دهنده و نصب آن بر روی گوشی‌های همراه از جمله راهکار‌های خوبی برای جلوگیری از سرقت اماکن و مغازه می‌باشد. حتی الامکان در‌های ورودی مغازه را از نوع کرکره‌ای مشبک انتخاب کنید و شب‌ها نیز چراغی کم مصرف در آن روشن نمایید و در صورت امکان از در‌های الکتریکی و ضدسرقت استفاده کنید‏.

او گفت: راه‌های کانال کولر پشت بام را هرچند کوچک باشد با جوش دادن چند میله آهنی محفوظ کنید و کاسب‌هایی که از در آهنی وشیشه‌ای به طور همزمان استفاده می‌کنند برای بالابردن ضریب اطمینان هر دو را قفل کنید.

سرهنگ حبیبی گفت: حتی الامکان از قفل‌های سوئیچی و کتابی استفاده کنید زیرا قفل‌های معمولی به سهولت با قیچی بریده می‌شود وچنانچه به مناسبت‌هایی مغازه تعطیل می‌باشد، حتما سعی شود به مغازه سرکشی وقفل‌ها را بازدید کنید. اگردر مجاورت یا پشت مغازه شما ملک مخروبه‌ای وجود دارد دیوار‌های مغازه را با آهن و بتون محکم و غیر قابل نفوذ کنید ویاد آوری می‌شود، پول نقد بیش از حد معمول را در مغازه نگهداری نکنید و آن را سریعا به بانک بسپارید.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس گفت: افرادی را به عنوان کارگر، شاگرد و نگهبان انتخاب کنید که مورد شناسائی و تائید بوده و برای اطمینان بیشتر چند تن از اقوام آنان را نیز شناسائی کنید و به کارگران و خدمه خود اجازه ندهید که دیگران را به عنوان دوست وهمشهری به محل کار بیاورند.

دستگیری سارق معابر عمومی در کازرون

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون، از دستگیری یک نفر سارق معابر عمومی و کشف ۸ فقره سرقت در عملیات ماموران پاسگاه تنگ چوگان خبر داد.

سرهنگ اسماعیل زراعتیان گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت معابر در مناطق مختلف شهرستان کازرون، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: سرانجام مأموران پاسگاه تنگ چوگان شهرستان کازرون، با تلاش‌های شبانه روزی، موفق به شناسایی و دستگیری یک سارق سابقه دار شدند.

فرمانده انتظامی کازرون با اشاره به اعتراف سارق به ۸ فقره سرقت معابر، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی و روانه زندان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار