اختصاص ۲.۳ میلیارد یورو به پروژه‌های محیط زیستی فولاد مبارکه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: فولاد مبارکه بالغ بر ۲.۳ میلیارد یورو به پروژه های محیط زیستی اختصاص داده که رویکرد ارزشمندی است.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در سفر یک روزه به اصفهان همزمان با روز هوای پاک، با حضور در فولاد مبارکه، پروژه‌های واحد اسمز معکوس ثانویه (RO ۲) و تصفیه خانه استحصال پساب‌های شهری به همراه سیستم اولترافیلتراسیون (UR) این مجموعه را افتتاح کرد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در بازدید از این پروژه‌ها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: تحریم‌های ظالمانه هرچند در برخی موارد به مردم فشار‌هایی را تحمیل کرده، اما در برخی موارد تبدیل به فرصت شده و آورد‌هایی که برای کشور داشته فوق‌العاده بوده است.

او یکی از دستاورد‌های تحریم‌ها را تکیه بر نیرو‌های داخلی و دانش بنیان‌ها دانست و گفت: دولت سیزدهم در همه ابعاد به ویژه محیط زیست از همه ظرفیت‌ها از جمله مجموعه‌های دانش بنیان استفاده می‌کند و این توصیه جدی به همه دستگاه‌های اجرایی کشور است.

سلاجقه با اشاره به دیدگاهی که در بین مردم وجود دارد مبنی بر اینکه فولاد مبارکه جزو صنایع آلاینده و آب بر است، تصریح کرد: مردم انتظار به حقی دارند که شفاف‌سازی انجام شود. بازدید امروز از این صنعت مادر باعث افتخار بود و کار‌های زیربنای خوبی انجام شده است، به‌طوری که فولاد مبارکه در برنامه‌ریزی آینده بالغ بر ۲.۳ میلیارد یورو به پروژه‌های محیط زیستی اختصاص داده که رویکرد ارزشمندی است و مطمئنا تحقق پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به پروژه احداث تصفیه خانه استحصال پساب‌های شهری در فولاد مبارکه، گفت: پساب ۹ شهر جمع‌آوری و با اجرای این پروژه ۸ میلیون متر مکعب آب از پساب استحصال می‌شود و در فرایند بازچرخانی قرار می‌گیرد، ضمن اینکه انرژی به خوبی مدیریت شده و باقی مانده آب نیز نخواهد داشت.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: در پروژه واحد اسمز معکوس ثانویه (RO ۲) فولاد مبارکه نیز از دانش روز دنیا استفاده شده و این پروژه یکی از بزرگترین پروژه‌های تصفیه آب است که می‌تواند الگویی برای صنایع کشور باشد.

او با اظهار امیدواری از ادامه رویکرد کاهش آلاینده‌های زیستی محیطی در فولاد مبارکه، گفت: امیدوارم در راستای مسئولیت‌های اجتماعی، شفاف‌سازی داده‌ها و اطلاعات نیز به‌صورت دائمی و مستمر تحت عنوان اتاق شیشه‌ای به مردم اطلاع رسانی شود که این رویکرد را روز هوای پاک به فال نیک می‌گیرم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۳۰ دی ۱۴۰۱
صنایع آلاینده و آب بر استان میتوانند طرحهای خوب و بزرگی را هم برای خود و هم مردم پیرامونی خود داشته باشند این کار خوب را دیگر صنایع هم باید یاد بگیرند و انجام دهند و بجای اختلاس‌های نود و دو هزار میلیاردی ،همین مبالغ را صرف آبادانی و زیبایی شهرهای اطراف خود و استان کنند که یک کار ماندگار و عام المنفعه است