پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه انتقال آب از سد درودزن به خرامه

نماینده مردم خرامه در مجلس از پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه احداث خط انتقال آب شرب و صنعتی از سد درودزن به شهرستان خرامه خبر داد.

عبدالعلی رحیمی مظفری با اشاره به سفر معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا و مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب کشور به شهرستان خرامه، گفت: با تامین کسری بودجه ۱۲۰۰میلیارد تومانی که در آستانه تحقق است، این پروژه تا سال ۱۴۰۳ به اتمام می‌رسد.

او گفت: همزمان به منظور سرعت بخشیدن به رفع مشکل آب شرب و صنعتی منطقه کربال، طرح الحاق خط لوله انتقال آب به منطقه کربال به خط لوله انتقال از سد درودزن نیز، مصوب شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه خط لوله انتقال آب از سد درودزن به شهرستان خرامه از سال ۱۳۹۲ کلید خورد، ولی به دلیل دریافت نشدن مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و مشکلات اعتباری، اجرا نشد، اما با پیگیری توسط کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی این پروژه سال گذشته مجددا وارد فاز اجرایی شد.

او با اشاره به اینکه مجری این پروژه شرکت آب منطقه‌ای فارس است، افزود: در حال حاضر ۲۳ کیلومتر از طول مسیر ۹۵ کیلومتری، لوله گذاری شده و دو مخزن ذخیره تکمیل و مخزن سوم نیز در حال اجرا است.

رحیمی با اشاره به اینکه طرح آب رسانی کربال نیز به زودی وارد فاز اجرایی می‌شود، افزود: با الحاق خط لوله ۴۰۰ میلی متری آب شرب و صنعتی منطقه کربال به طول ۵۶ کیلومتر به خط انتقالی درودزن، مشکل تامین آب شرب و صنعتی مورد نیاز مردم این منطقه نیز برطرف می‌شود.

این نماینده مچلس شورای اسلامی گفت: در مجموع با راه اندازی این دو طرح آبرسانی، مشکل تامین آب مورد نیاز چهار شهر خرامه، خیرآباد، معزآباد جابری و سلطان شهر و ۵۰ روستای شهرستان خرامه برطرف می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار