پیشنهاد ثبت هشتم اردیبهشت به عنوان روز میمند

قائم مقام استاندار فارس با بیان اینکه جشنواره گلاب و عرقیات میمند باید با رویکرد و برنامه ریزی جدیدی برگزار شود گفت: ایجاد تفاوت در برگزاری این جشنواه باید به گونه‌ای باشد که جذابیت‌های ملی و فراملی برای گردشگران ایجاد کند.

محمد فرخ‌زاده در شورای توسعه گردشگری استان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گردشگری میمند باید بیش از این مورد توجه و بهره گیری قرار گیرد، گفت: ویژگی‌های بیشمار طبیعی، تاریخی، گردشگری کشاورزی و باغات و هم چنین مردمی اهل هنر و ادب در این شهرستان بستری مناسب برای معرفی میمند است که نیاز به برنامه ریزی دقیق، جزیی و مدون دارد.

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس وجود بیش از ۲۰ بنای ثبت شده در میمند و پیشینه غنی تاریخی این منطقه، وجود محصول ارزشمند و زیبای گل محمدی، وجود بیش از ۵۰۰۰ هکتار باغ، تولید عرقیات، مردمان هنرمند و اهل شعر و ادب و... را تاییدی بر این موضوع دانست که میمند می‌تواند به منطقه‌ای ویژه در حوزه گردشگری تبدیل شود.

فرخ‌زاده با اشاره به اینکه روز میمند باید در تقویم گردشگری به ثبت برسد، گفت: با توجه به اینکه اردیبهشت ماه فصل گلاب گیری و روییدن گل‌ها در این شهرستان است، پیشنهاد انتخاب ۸ اردیبهشت به عنوان روز میمند مناسب و شایسته است.

قائم مقام استاندار فارس در شورای توسعه گردشگری استان با بیان اینکه جشنواره گلاب و عرقیات میمند باید با رویکرد و برنامه ریزی جدیدی برگزار شود، گفت: ایجاد تفاوت در برگزاری این جشنواه باید به گونه‌ای باشد که جذابیت‌های ملی و فراملی برای گردشگران ایجاد کند.

او گفت: چنین جشنواره‌ای باید علاوه بر برنامه اصلی گلاب گیری موارد جانبی همچون، صنایع دستی، توجه به صنایع پایین دستی مانند تولید حلوا و شیرینی‌ها و غذا‌های سنتی، ایجاد اقامتگاه و بومگردی برای شب مانی گردشگران و ... نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

به اعتقاد او آموزش کاشت، داشت و برداشت برای جوانان و نوجوانان، تعریف مسیر‌های گردشگری برای معرفی به گردشگران، برنامه‌های شعر و ادب، جشنواره غذا‌های سنتی و مواردی از این دست می‌تواند در کنار جشنواره گل و گلاب در روز میمند برگزار شود و یک رویداد بزرگ گردشگری رقم بزند که به عنوان جاذبه‌ای بزرگ مخاطبان بیشماری را به سمت این شهرستان جذب کند.

فرخ‌زاده ضمن پیشنهاد برگزاری سه روزه جشنواره در میمند، گفت: دعوت از برخی سفرای کشورای و مهمانان ملی نیز باید برای این رویداد برنامه ریزی شود.

معاون استاندار فارس همچنین پیشنهاد داد اتاق فکری با هدف بهره مندی از ظرفیت‌های مردمی در این شهرستان ایجاد شود.

او از متولیان شهرستان میمند که در جلسه حاضر بودند خواست طی سه هفته آینده جلسه‌ای با فعالان حوزه‌های مختلف صنایع دستی، سوغات، محصولات گیاهی و درمانی و... در شهرستان داشته باشند و زمینه را برای تقویت اقتصاد گردشگری در منطقه فراهم سازند.

آماده کردن بسته‌های سرمایه گذاری گردشگری برای ارائه به علاقه‌مندان و احصا ظرفیت‌های بوم گردی و رفع موانع مجتمع‌های گردشگری فعال از دیگر مواردی بود که فرخ‌زاده بر لزوم توجه به آن‌ها در شهرستان میمند تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار