بیمه شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی چهارمحال و بختیاری

معاون بهبود تولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری، از بیمه شدن بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از زمین‌های زراعی و باغی در استان خبرداد.

سیروس بیک بکان گفت: از ابتدای مهرماه امسال تاکنون بیش از ۹۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زراعی و بیش از ۱۳ هزار هکتار از باغات بیمه شده اند.

وی با بیان اینکه ۹۰ هزار هکتار بیمه محصولات زراعی به محصولات گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم، یونجه، گیاهان علوفه‌ای ودانه‌های روغنی اختصاص دارد افزود: با وجود اینکه چهارمحال وبختیاری نسبت به استان‌های مشابه در رتبه خوبی از لحاظ میزان ودرصد بیمه محصولات کشاورزی است، اما باید برای حمایت از فعالان این بخش ترویج واطلاع رسانی با قدرت بیشتری صورت بگیرد.


بیشتر بخوانید


معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی چهارمحال و بختیاری هم گفت: خوشبختانه تاکنون ۲۳۵ میلیارد تومان غرامت به بیمه شدگان این بخش پرداخت شده است.

مهندس رحیمی، با اشاره به اینکه صندوق بیمه تاکنون ۶۰ میلیارد تومان حق بیمه دریافت کرده است، ولی ۲۳۵ میلیارد تومان پرداخت غرامت داشته است افزود: بیمه کشاورزی راهکاری است برای حمایت از بخش کشاورزی وسود اقتصادی برای صندوق بیمه ندارد.

با توجه به تمدید نشدن مهلت بیمه کشاورزی، کشاورزان وباغدران در اسرع وقت نسبت به بیمه اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
پاکدل
۱۵:۴۹ ۰۲ بهمن ۱۴۰۱
زنده باد استان چهارمحال و بختیاری زنده باد سرچشمه کارون و زاینده رود زنده باد مردم این استان نه به انتقال آب از این استان زنده باد زرد کوه بختیاری و زاگرس
آخرین اخبار