پرداخت پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان

طی مدت سه سال، پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت به کشاورزان چهارمحال و بختیاری پرداخت شده است.

خسرو کیانی مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد بیمه محصولات کشاورزی استان گفت: هزار و ۵۱۰ میلیارد ریال غرامت مربوط به سال زراعی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ به کشاورزان این استان پرداخت شده است.

وی افزود: هر چند پرداخت این میزان غرامت نسبت به خسارت ۵۰ هزار میلیارد ریالی ناچیز است، اما باز هم قابل توجه است.

کیانی اظهار کرد: با توجه به حوادث احتمالی و پیش‌بینی نشده؛ پوشش حداکثری بیمه در بخش کشاورزی و همچنین مسکن (براساس اقدام جدید صندوق بیمه حوادث طبیعی) از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: ضمن اینکه باید با استفاده از روش‌های نوین از بروز خسارت‌های ناشی از عوامل طبیعی جلوگیری کرد؛ افزایش سطح پوشش بیمه‌ای نیز الزامی است.

وی ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر خسارت‌ها در چهارمحال و بختیاری ناشی از عوامل جوی و اقلیمی و قابل پیشگیری است.


بیشتر بخوانید


کیانی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری با پرداخت پنج‌هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال خسارت محصولات کشاورزی در مدت سه سال از جمله استان‌های پیشرو در پرداخت خسارت‌ها به شمار می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز کشور دچار تغییر اقلیم است، گفت: این تغییر اقلیم کشاورزی استان را تحت تاثیر قرار داده به همین دلیل پیش‌بینی ساز و کار‌های لازم برای افزایش پوشش بیمه‌ای برای تقویت تولید از جمله الزاماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کیانی گفت: با توجه به کم بارش بودن سال زراعی جاری، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد به ترتیب رتبه‌های اول و دوم استان‌های خشک را به خود اختصاص داده‌اند.

وی تاکید کرد: این تغییر اقلیم و تغییر شرایط جوی نشان می‌دهد ضمن اینکه باید منابع آبی را مدیریت کرد باید با اطلاع‌رسانی لازم نسبت به افزایش سطح پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی اقدام کرد.

کیانی ادامه داد: انتظار می‌رود با بارش نرمال در فصل بهار که برای کشت دیم الزامی بتوانیم سال زراعی جاری را با کمترین خسارت پشت سربگذاریم.

رئیس دایره بیمه‌ای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: از هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال غرامت پرداختی به کشاورزان ۵۰۰ میلیارد ریال مربوط به محصولات زراعی، ۸۵۸ میلیارد ریال محصولات باغی،۳۰ میلیارد ریال طیور، ۶۰میلیارد ریال دام و ۶۶ میلیارد ریال نیز مربوط به آبزیان بوده است.

احمد کریمزاده افزود: در سال زراعی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲ در استان ۱۴ هزار و ۱۶۸ هکتار محصولات باغی شامل بادام، گردو، هلو، شلیل، سیب و انگور، هفت میلیون و ۳۴۴ هزار قطعه طیور، ۱۴۳هزار و ۴۵۵ راس دام سبک، روستایی، بومی آمیخته، زنبور عسل، آبزیان، ۳۸هزار و ۵۷۷ مترمربع ابنیه و یک هزار و ۶۴۶ هکتار تنه درختان بیمه شده است.
وی برضرورت برنامه‌ریزی لازم برای بیمه محصولات کشاورزی و دامی به خصوص دام صنعتی و بومی آمیخته در سال زراعی جدید تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار