پیشرفت ۲۵ تا ۷۵ درصدی طرح نهضت ملی مسکن کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : از حدود ۸ هزار واحد در حال ساخت نهضت ملی مسکن در استان، ۲۸۸ واحد آماده تحویل است.

سید علی احمدزاده در جلسه شورای مسکن استان با بیان اینکه هم اکنون هفت هزار و ۹۴۰ واحد در طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است، گفت: هفت هزار  و ۱۰۰ واحد از این تعداد واحد مسکن دارای پیشرفت کاری ۲۵ تا ۷۰ درصد است.

استاندار کهگیلویه بویراحمد افزود: در قالب طرح نهضت ملی مسکن هفت سایت دیگر به زودی در شهر‌های استان آغاز می‌شود.

او گفت: سهمیه احداث مسکن روستایی چهار هزار واحد است که هزار و ۶۱۸ واحد در دست اجرا می‌باشد، ۲ هزار و ۴۰۰ واحد آماده انعقاد قرارداد و ۲۸۸ واحد آماده تحویل است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: طرح نهضت ملی مسکن تاکید رئیس جمهور و از اولویت‌های دولت است.

او با بیان اینکه کاهش هزینه های مسکن در دستور کار دولت است، گفت: از شهرداری‌های استان و نظام مهندسی می‌خواهیم برای کاستن از هزینه‌ای مردم همت کنند.

احمدزاده به مدیران دستگاه‌های مسکن و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و دستگاه‌های خدمات رسان آب، برق، گاز تاکید کرد: تمام طرح های در دست اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان به مدت ۱۵ روز بررسی و مشکلات آن‌ها جمع بندی و صورتجلسه شود، تا در نشست شورای مسکن که ۱۵ روز دیگر برگزار می‌شود بررسی شوند.

استاندار به تقدیر و تشکر از سیستم بانکی استان تاکید کرد: برای سرعت بخشیدن به طرح نضت ملی مسکن با جدیت پای کار باشند.

احمدزاده با بیان اینکه سیستم بانکی هر چند به لحاظ منابع و مصارف مشکلاتی دارد، اما به همت آن‌ها برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیاز است، افزود: در دور دوم سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان مسئله منابع و مصارف را پیگیری خواهم کرد.

استاندار تاکید کرد: جلسات شورای مسکن استان به صورت مستمر و ۱۵ روزی یکبار برگزار شود و مسئولین راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گزارش پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن و ساخت واحد‌های مسکونی استان را هر ۱۵ روز یکبار ارائه کنند.

استاندار با اشاره به اینکه ساخت منازل مسکونی ویلایی در دستور کار قرار گرفته است تاکید کرد: شرایط لازم برای ساخت واحد‌های مسکن ویلایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهر‌های دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت فراهم است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.