توسعه ظرفیت‌های معادن گیلان با رعایت موازین زیست محیطی

نماینده عالی دولت در گیلان بر استفاده از مصالح استخراجی از معادن تاکید کرد و گفت: ظرفیت‌های معادن گیلان با رعایت موازین زیست محیطی توسعه یابد.

نماینده عالی دولت در گیلان اسدالله عباسی در جلسه شورای معادن استان با اشاره بر لزوم استفاده منابع موجود در استان جهت توسعه سرزمینی اظهار کرد: معادن از جمله ظرفیت‌های اقتصادی گیلان است که باید با رعایت موازین زیست محیطی توسعه پیدا کند.

وی توجه به صلاحیت فنی در حوزه اکتشاف معادن را امری ضروری خواند و افزود: نباید به بهانه توسعه معادن، موجبات تخریب محیط زیست و نگرانی جامعه میزبان را فراهم کرد.

دکتر عباسی با تاکید بر استفاده از مصالح استخراجی از معادن گیلان برای آبادی و توسعه استان، گفت: در مواردی که چارچوب قانونی و تکالیف تعیین شده از سوی بهره برداران معادن رعایت نشود، باید در اسرع وقت نسبت به خلع ید و واگذاری به افراد اهل و کارشناس اقدام شود.

استاندار گیلان یادآور شد: برگزاری جلسات کارشناسی معادن باید منجر به تصمیم گیری و سیاست گذاری اثربخش در این بخش باشد، از اینرو مدیران دستگاه‌های عضو کارگروه باید ضمن اشرافیت کامل به قوانین و مقررات این بخش، در حوزه تصمیم گیری مشارکت موثر داشته باشند.

در این جلسه محمدرضا احمدی سنگری و سید علی آقازاده از نمایندگان مردم شهرستان‌های رشت و خمام و مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی و دیگر اعضا نقطه نظرات خود را بیان کردند.

برچسب ها: معدن ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.