با لجاجت‌های رئیس جمهور فرانسه در برابر مطالبات مردمی، احتمال دارد تظاهرات به سراسر فرانسه کشیده شود.

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در پاریس با اشاره به لجاجت‌های رئیس جمهور فرانسه در برابر مطالبات مردمی، احتمال داد تظاهرات به سراسر فرانسه بکشد و ادامه داشته باشد.

به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، به دعوت احزاب، گروه‌ها و اتحادیه‌های صنفی تظاهرات گسترده‌ای در پاریس در اعتراض به طرح امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، درباره افزایش سن بازنشستگی برگزار شد.

در حالی که دولت فرانسه هیچ واکنشی به این تظاهرات نشان نداده است، احزاب چپگرای فرانسه و برخی از سازمان‌های جوان به برگزاری تجمعی اقدام کردند و در آن خواستار برگزاری تظاهرات در سراسر فرانسه شدند. آن‌ها تاکید می‌کنند لازم است دولت در تصمیم خود درباره افزایش سن بازنشستگی از شصت و دو سال به شصت و چهار سال، بازنگری کند.

این تظاهرات با برخی اعتراض‌ها همراه بود که سبب از کار افتادن حرکت قطار‌ها و تعطیلی پالایشگاه‌های نفت و کاهش فعالیت‌های تولید برق شد.
خبرنگار در ادامه گزارش داد: صف طولانی از نیرو‌های پلیس در برابر تظاهرکنندگان کشیده شده است. تظاهرکنندگان منتظر ملحق شدن شمار زیادی از معترضان هستند تا به طرف میدان «ملل» که از اینجا دو کیلومتر فاصله دار، حرکت کنند.

امروز احزاب چپگرا از این تظاهرات حمایت می‌کنند، اما در تظاهرات حضور ندارند بلکه صرفا حمایت می‌کنند. کسانی که در تظاهرات شرکت کرده اند جوانان و دانشجویان و دانش آموزان هستد. شرکت کنندگان نه صرفا به علت حمایت از ایده احزاب و اصناف صنفی درباره جلوگیری از طرح امانوئل مکرون در این تظاهرات شرکت کرده اند بلکه درباره آینده خود در صورت تصویب این طرح احساس نگرانی می‌کنند.

این جوانان نگران این هستند که در صورت تصویب طرح، در آینده نیز پیشنهاد‌هایی از سوی دولت‌ها و روسای جمهور آینده برای افزایش سن بازنشستگی مطرح خواهد شد و ممکن است سن بازنشستگی به شصت و هفت یا هفتاد سال افزایش یابد. بنابراین، جوانان امروز از آینده خود نگران هستند و به همین علت در این تظاهرات شرکت گسترده دارند. مشارکت آن‌ها نیز بسیار نمادین است، زیرا در زمان تظاهراتی که اصناف پنج شنبه گذشته خواستار برگزار آن شدند، دو میلیون نفر از مناطق مختلف فرانسه در آن شرکت کرده بودند.

این تظاهرات در برگیرنده اصناف و اتحادیه ها، کارگران و کارمندان و افراد با درآمد‌های محدود و حامیان احزاب اصلی بود. در تظاهرات هفته گذشته حضور جوانان ضعیف بود، اما امروز این فرصت برای جوانان وجود دارد تا دیدگاه خود را مطرح کنند. بنابراین، در برابر این طرح دولت اصناف و اتحادیه ها، نمایندگان چپگرای پارلمان و جوانان امروز به این تظاهرات ملحق شده اند و در نتیجه مثلثی از معترضان شکل گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار